login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Popup] Error code bestelformulier

Offline nickybbb - 29/07/2009 19:02 (laatste wijziging 29/07/2009 22:06)
Avatar van nickybbbNieuw lid Goede avond allemaal!

Mijn eerste post, kijk al wat langer op de site voor tutorials etc Maar nog niet echt problemen tegengekomen om te registreren, nu dus wel! Ook als ik iets erg noobs doe in coderingen...tja ben maar een beginner!

edit: post gedelete, kijk reply hieronder 

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cyberninjah - 29/07/2009 20:39
Avatar van cyberninjah Lid Wat je op dit moment doet is niks meer dan een nieuw venster openenen en daar een .html file inopenen

als je een .php file inlaat kan je met $_GET wat waarde mee geven en dan uitlezen via php code

popup.php?string1= [hier de string]&string2=[hier de string]

zo zou het na mijn weten wel moeten kunnen.
Offline nickybbb - 29/07/2009 21:54 (laatste wijziging 29/07/2009 22:01)
Avatar van nickybbb Nieuw lid ik wil toch eigenlijk bij javascript blijven. Php heb ik nog niet echtgoed doorgenomen, alleen maar om mijn formulier in e-mail te krijgen.

Ik heb het nu ook iets anders gedaan. Er komt een <div> overlay over de pagina heen met css regel "verplicht". Althans, als het werkt.

Nu heb ik nog 2 vragen;
1. Kan iemand kijken waarom het niet werkt?
2. Kan iemand mij helpen met het linken naar een goed.html als het forumlier ook daadwerkelijk verzonden wordt.

De dingen die ik nu heb:
- bestelformulier html
- en mijn js


Plaatscode: 137256
Plaatscode: 137257
Offline henver - 29/07/2009 22:02
Avatar van henver HTML gevorderde Popups zijn alleen maar irritant, wat dacht je van een alert?
Offline nickybbb - 29/07/2009 22:07
Avatar van nickybbb Nieuw lid Ik wil geen alert, omdat die te lelijk zijn. Ik wil zelf een ontwerp eraan kunnen geven. Ben het met je eens dat een popup irritant is, daarom heb ik nu voor een overlay <div> gekozen.
Offline cyberninjah - 29/07/2009 22:08
Avatar van cyberninjah Lid Zoek je niet gewoon het LightBox / GreyBox effect ?
Offline nickybbb - 29/07/2009 22:13
Avatar van nickybbb Nieuw lid hhm moet ik mij iets meer in verdiepen, aangezien ik die optie nog niet ken. Kan dat samen met js? Zou het wel een stuk mooier maken.
Offline Alexx - 29/07/2009 22:42
Avatar van Alexx Lid PHP.net: <!D...;/html>
Offline nickybbb - 30/07/2009 00:23 (laatste wijziging 30/07/2009 00:25)
Avatar van nickybbb Nieuw lid overlay div werkt al, id bij mijn verplicht <div> vergeten.

maar als ik 1 ding invul en rest niet doet hij niets, ook als ik alles invul doet hij niets
Offline henver - 30/07/2009 00:31 (laatste wijziging 30/07/2009 00:37)
Avatar van henver HTML gevorderde Ik ga er van uit dat je op je form een onSubmit event hebt geplaatst. Het enige dat je dan hoeft te doen is een functie aanroepen die gaat checken of alles geldig is ingevuld. Indien dit zo is, return je gewoon true. Indien niet alles correct is, toon je je <div>s en return je false.

Voorbeeld:

  1. <form action="formProcess.php" method="post" onsubmit="checkForm()">
  2. <!-- Je formulier -->
  3. </form>


In dit voorbeeld wordt dan de javascriptfunctie checkForm aangeroepen die je form gaat valideren en de juiste handelingen gaat uitvoeren.

Edit: Je hebt je bestanden geplaatst zie ik:

Haal in je HTML op regel 14 de return eens weg.

In je JS plaats je onder document.getElementById("verplicht").innerHTML = string11;:
Citaat:
return false;


De voorlaatste regel vervang je dan weer door:
Citaat:
return true;


Edit:

Je overlay <div> gaat over de inputvelden heen (Google Chrome) zodat ik ze niet meer kan invullen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s