login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Ajax] jquery form validation

Offline martins - 17/07/2009 22:59
Avatar van martinsNieuw lid Hallo allemaal,

Ik heb de jquery form validation plugin gedownload voor mijn website. Nu heb ik elk inputbox de class="required" meegegeven en wordt automatisch gecontroleerd of het goed ingevuld is.

Nu wil ik dit ook doen voor een inputbox met de naam field[]. Alleen nu wordt alleen de eerste inputbox met van field[] gecontroleerd. Ik maak gebruik dus van jquery, form validation en het asm select script te vinden op: http://code.google.com/p/jquery-asmselect/

Plaatscode: 137172

Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle inputboxen gevalideerd worden?

Alvast bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 17/07/2009 23:01
Avatar van marten Beheerder Heb je een online voorbeeld?
Offline martins - 17/07/2009 23:18
Avatar van martins Nieuw lid Nee die heb ik op dit moment niet. Maar het probleem is dus eigenlijk dat als ik class="required" aan een inputbox toevoeg dan wordt deze standaard gevalideerd. Alleen omdat field[] een array is werkt dit dus neit. Met een of andere manier moet ik denk door deze array heenlopen.

Of misschien heeft iemand anders een andere oplossing want ik ben zelf niet zo heel erg handig met jquery/javascript.
Offline marten - 17/07/2009 23:20
Avatar van marten Beheerder http://dotnetsl...son-6.aspx

Daar staat de functie each in uitgelegd. Daar moet je er wel mee komen denk ik
Offline martins - 18/07/2009 11:00
Avatar van martins Nieuw lid Bedankt! Maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb geprobeerd om het op onderstaande manier te doen maar dat werkt alleen voor de eerste rij:

  1. $("#productForm").validate({
  2. rules: {
  3. "field[]": "required"
  4. }
  5. });
  6.  
  7. });
Offline Stijn - 18/07/2009 11:08
Avatar van Stijn PHP expert Laat die [] eens weg in je rules.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.276s