login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[JS] Checken van pagina

Offline valles10 - 15/07/2009 10:32
Avatar van valles10HTML interesse Ik heb een toolbar gemaakt voor men site, nu wil ik een javascriptje erin steken die controlleerd of er een update is. weet iemand hoe ik dit kan doen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 15/07/2009 11:13
Avatar van Martijn Crew PHP dat kan niet met js. Js is clientside, en kan dus niet met jouw sitecommuniceren, je zult dus met php moeten werken.

Daar kun je een tabel aanmaken waar je je versienummer onthoud, en
  1. if($usertoolbalk<$jouwToolbalk){update(;}
Offline PRO - 15/07/2009 11:26 (laatste wijziging 15/07/2009 11:27)
Avatar van PRO JS interesse JS heeft natuurlijk wel de mogelijkheid een connectie te starten, of simpelweg een HTTPRequest uit te voeren maar zoals gezegd moet je met een serverside taal dit weergeven.Het hoeft niet natuurlijk, je kan het ook steeds handmatig op je server aanpassen in bijv een JS bestand.

Als je een toolbar hebt die door verschillende mensen op hun site worden gezet dan kan je elke keer als de toolbar word geladen een httpreq uitvoeren naar jouw server, en daar bijv een JS bestandje gaat ophalen waar het versie nummer in staat. Dat versienummer gaat hij controleren met het versienummer in de toolbar, en bij een hoger getal uit het JS bestand, kan je diverse acties ondernemen. Een linkje laten zien met.. automatisch de laatse versie downloaden? iod.
Offline valles10 - 15/07/2009 11:33
Avatar van valles10 HTML interesse
PRO schreef:
JS heeft natuurlijk wel de mogelijkheid een connectie te starten, of simpelweg een HTTPRequest uit te voeren maar zoals gezegd moet je met een serverside taal dit weergeven.Het hoeft niet natuurlijk, je kan het ook steeds handmatig op je server aanpassen in bijv een JS bestand.

Als je een toolbar hebt die door verschillende mensen op hun site worden gezet dan kan je elke keer als de toolbar word geladen een httpreq uitvoeren naar jouw server, en daar bijv een JS bestandje gaat ophalen waar het versie nummer in staat. Dat versienummer gaat hij controleren met het versienummer in de toolbar, en bij een hoger getal uit het JS bestand, kan je diverse acties ondernemen. Een linkje laten zien met.. automatisch de laatse versie downloaden? iod.

jup zoiets is het! controlleren welke versie, en als het hoger is alert weergeven, maar hoe begin ik hier aan?
Offline Martijn - 15/07/2009 11:46
Avatar van Martijn Crew PHP wat dan denk ik makkelijker is, is dat mensen op hún site dit zetten

  1. <script type="text/javascript" src="http://www.jouwsite.nl/script.js"></script>
  2. <script type="text/javascript" src="toolbarscript.js"></script>
  3.  
  4. <script type="text/javascript">
  5. if(varUitJouwScript > huidigeVersie){ alert('update');}
  6. </script>

Offline valles10 - 15/07/2009 11:50 (laatste wijziging 15/07/2009 12:30)
Avatar van valles10 HTML interesse weten jullie wat een toolbar is? dat is zo'n bar vanboven onder je url balk. waar je bijv kan zoeken, of op buttons klikken die naar een pagina verwijzen. zoals de google toolbar enzo..

dat heeft niets met sites te maken maar deviour je brengt me weer op een idee!

EDIT: ik heb nu het onozel kleien scriptje af, en het werkt. heb alleen nog 1 probleem, via de toolbar kan ik alleen .js bestanden laten runnen. weet iemand hoe ik een ander javascript bestand van buitenaf(naar een webadres zoals yourdomein.ext/toolbar/pagiba.js)
kan includen via javascript?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s