login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Versienummer vergelijken (Opgelost)

Offline tecna09 - 14/07/2009 15:15
Avatar van tecna09Nieuw lid Beste Sitemasters,

Ik ben bezig voor een project een offline helpbestand te maken. Dat lukt op zich prima, maar er is een ding waarvan ik geen flauw idee heb hoe ik het aan moet pakken: ik wil namelijk dat elke uitgave een versienummer meekrijgt. Nu is dat nog geen probleem, maar ik wil ook dat er in de helpbestanden een stukje komt waarbij het versienummer dat de gebruiker gebruikt vermeld staat en waar (via een bestand op mijn server) wordt aangegeven of dat ook de meest actuele versie is. Is hier een manier voor via Javascript (want via PHP gaat lokaal niet)? Of vraag ik te veel?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 14/07/2009 15:29
Avatar van Sitebase PHP expert Als ik het goed begrijp wil je dus op je server (waarschijnlijk met PHP) 2 versie nummers gaan vergelijken. Dit kan je met de functie version_compare doen.
Offline tecna09 - 14/07/2009 16:13
Avatar van tecna09 Nieuw lid Dat het in PHP mogelijk is weet ik, maar het moet in Javascript. De helpbestanden staan lokaal op de computer van de gene die het gedownload heeft en op de server staat een bestand waar het actuele versienummer in staat. Het is de bedoeling dat via een Javascriptje de twee getallen met elkaar worden vergeleken en dat (als het getal op de server) hoger is, er een melding verschijnt.
Offline Sitebase - 14/07/2009 18:03
Avatar van Sitebase PHP expert Als je toch de actuele versienummer moet gaan ophalen op de server kan je evengoed de vergelijking doen aan de server kant. Dan moet je niet liggen prullen met javascript.
Offline henver - 14/07/2009 18:11 (laatste wijziging 14/07/2009 18:17)
Avatar van henver HTML gevorderde
  1. <!-- Bestand met een functie waar je het onderstaande huidige versienummer gaat vergelijken met de nieuwste versie -->
  2. <script type="text/javascript" src="http://www.website.com/versioncheck.js"></script>
  3.  
  4. <script type="text/javascript">
  5. var currentversion = "1.0";
  6. versioncheck(currentversion);
Offline tecna09 - 14/07/2009 19:38
Avatar van tecna09 Nieuw lid
WMP schreef:
Als je toch de actuele versienummer moet gaan ophalen op de server kan je evengoed de vergelijking doen aan de server kant. Dan moet je niet liggen prullen met javascript.
Daar had ik ook al aan gedacht, maar dan kan de firewall vervelend gaan doen. En dat wil ik liever niet.

@henver: dank voor het scriptje! Was precies wat ik nodig had.
Offline Sitebase - 15/07/2009 11:17
Avatar van Sitebase PHP expert
tecna09 schreef:
henver: dank voor het scriptje! Was precies wat ik nodig had.


Dit slaagt op niet veel. Als je een request moet gaan doen om de actuele versienummer op te gaan halen zal de firewall evengoed lastig kunnen gaan doen. Trouwens de firewall gaat niet lastig doen want de javascript gaat in een browser draaien en ik vermoed wel dat iedereen met een firewall het toelaat dat zijn browser online gaat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s