login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iframe hoogte uit verschillende domeinen

Offline dfoxx - 25/04/2009 20:54
Avatar van dfoxxNieuw lid Ik heb een iframe op mijn pagina staan nu wil ik graag dat de hoogte van dit iframe aangepast word aan de hoogte van de inhoud. Het iframe en de inhoud staan op verschillende domeinen. Ik heb diverse scripts in google gevonden maar deze werken niet op meerdere domeinen. Kan iemand mij helpen ?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 25/04/2009 21:35
Avatar van Koen PHP expert Ik volg je niet helemaal. Heb je misschien ergens een voorbeeldje online staan van wat je precies wil bereiken?
Offline dfoxx - 25/04/2009 22:15 (laatste wijziging 25/04/2009 23:25)
Avatar van dfoxx Nieuw lid Ik heb een gedeeltelijke oplossing gevonden. Dit script kijkt naar de scrollbar en blijft ruimte toevoegen, maar is het ook mogelijk om hem te laten stoppen wanneer er geen scrollbar meer is ?
  1. <script type="text/javascript">
  2. function setHeight(){
  3. for ( i=0; i<2000 ;i+=50 ){
  4. document.getElementById("frame").style.height = i;
  5. //if scrollbars are not visible
  6. //break;
  7. }
  8. }
  9. window.onload=setHeight;
  10. </script>
Offline Raze - 26/04/2009 10:51
Avatar van Raze PHP beginner misschien heb je hier wel iets aan:

  1. <script type="text/javascript">
  2. <!--
  3.  
  4. moz=document.getElementById&&!document.all
  5. mozHeightOffset=20
  6.  
  7. function resize_iframe(){
  8. document.getElementById("sizeframe").height=100 // required for Moz bug, value can be "", null, or integer
  9. document.getElementById('iframe_id').height=window.frames["iframe_name"].document.body.scrollHeight+(moz?mozHeightOffset:0)
  10. }
  11. // -->
  12. </script>
  13.  
  14. <iframe width=300 id="sizeframe" name="sizeframe" src="" scrolling="no" frameborder="yes" onload=resize_iframe()></iframe>


ik heb het hier gevonden:
http://www.frihost.com/forums/vt-16658.html
Offline dfoxx - 26/04/2009 13:53
Avatar van dfoxx Nieuw lid Nee dit werk niet. Ik krijg een foutmelding(schildje links onderin browser) "Toegang geweigerd" , Ik weet dat dit is omdat de src pagina van het iframe op een ander domein is, en dat hij da niet zomaar informatie zoals hoogte kan ophalen. Maar dat moet toch te omzeilen zijn ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.237s