login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dropdown vullen via AJAX (Opgelost)

Offline mikeos - 12/12/2008 09:35
Avatar van mikeosNieuw lid Hallo,

Ik wil graag een script maken waarin een bepaalde categorie via een dropdownlist gekozen kan worden.
Wanneer er dan een categorie gekozen wordt, moet de dropdownlist die ernaast staat, gevuld worden met verschillende rijen uit mijn database, horende bij de geselecteerde categorie.
Dat dit via Ajax werkt, weet ik maar ik zou niet weten hoe ik hiermee moet beginnen.
Heeft iemand misschien enig idee waar ik inspiratie van af kan halen of kan iemand me misschien op weg helpen?

Bij voorbaat dank!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 12/12/2008 12:09
Avatar van Martijn Crew PHP download jQuery, en gebruik hun code. Dat ik een klein stukje ajax dat je dan zelf moet doen. Daat gebruik je dan gewoon een 2e pagina voor die dingen selecteerd met een where (die via een post of get waarde kan worden doorgegegven) en dan zet je van een vakje de innerHTML op wat die ajax retouneerde
Offline Kr4nKz1n - 12/12/2008 12:18
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Weet je hoe uitgebreid jQuery is? Hij weet al dat het met AJAX moet. Ik denk/hoop dat hij ook al weet dat jQuery een goede oplossing is (of MooTools, Prototype ofzo).

Maar verder? Ik kan ff geen goed voorbeeld vinden, ben niet in een search-term bedenk bui 
Offline mikeos - 12/12/2008 12:55
Avatar van mikeos Nieuw lid Bedankt voor de reacties en ben zelf inderdaad met jQuery tot een oplossing gekomen!
Hartstikke bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s