login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hide / Show functie (Opgelost)

Offline Mmore - 22/08/2008 16:00
Avatar van MmoreMySQL interesse Hallo,

Ik ben opzoek naar een javascript functie / script die bepaalde tekst kan laten zien en vervolgens weer verstoppen. Nu is dit niet zown probleem, ik gebruik normaal gesproken de volgende code: Plaatscode: 18047Het probleem is nu echter dat ik niet alleen wil dat wat hierboven staat werkt, maar dat bovendien een soort van cookie of iets in die richting gezet wordt (misschien in de PHP sessie of in een mySQL database? Graag zonder dat de pagina moet herladen.) met wat de gebruiker geopend en of gesloten heeft.

Zo hoeft een gebruiker die bijv. Main Menu dicht maakt deze niet telkens te openen.. en andersom ;)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Echron - 22/08/2008 16:38
Avatar van Echron Grafische interesse Kijk hier voor functies om cookies via javascript in te voegen en uit te lezen.
http://techpatt...ookies.php

Bij het verbergen/tonen een cookie aanmaken/aanpassen waarin staat of een element zichtbaar is of niet. Nog een functie onload() aanmaken waarbij je bij het openen voor elk element controleerd of er een cookie is en of er in die cookie staat of het element zichtbaar moet zijn of niet.

Ik denk dat dit niet echt iest is dat je in een database opslaan.
Offline Mmore - 22/08/2008 16:46 (laatste wijziging 22/08/2008 16:47)
Avatar van Mmore MySQL interesse Ik heb het op de volgende manier opgelost, zal deze code ook in het script database opemen omdat ik en andere hem wellicht ook wel handig vinden.

De javascript code: Plaatscode: 18063
De html / php code: Plaatscode: 18064

Hij is helaas alleen nog niet helemaal variable, maar dat komt hopelijk nog  
Offline Douwedecoder - 23/08/2008 16:38
Avatar van Douwedecoder Nieuw lid Wat je wil bereiken (als ik het goed begrijp) is precies dat wat AJAX doet. Het zou een beetje veel zijn om dat allemaal uit de doeken te doen, maar hier staat een prima uitleg.

http://www.site...technieken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s