login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

onselect bij behoorende radio button selecteren (Opgelost)

Offline Giant - 05/04/2008 12:23
Avatar van GiantPHP beginner Hallo,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat zodra ik een bepaald field selecteer de bij behorende radio button geselecteerd word en je dus niet ook deze moet aanklikken?

  1. <tr><td><b>Album:</b></td><td></td></tr>
  2. <tr><td>existing:</td>
  3. <td><input type="radio" name="album" value="1" checked="checked" /> <select name="ealbum">
  4. <option value="">Please Select</option>
  5. <?php
  6. while($Arow = mysql_fetch_assoc($albums->Aquery)){
  7. ?>
  8. <option value="<?=$Arow['album_name']?>"><?=$Arow['album_name']?></option>
  9. <?php
  10. }
  11. ?>
  12. </select></td></tr>
  13. <tr><td>new:</td>
  14. <td><input type="radio" name="album" value="0" /> <input type="text" name="nalbum" value="" /></td></tr>


het is nodig voor dat stukje code maar ik kom er zelf niet uit doordat ik nogal een leek ben in javascript... ik weet dat het met een onselect moet maar dan???

ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen en mij ook kunnen helpen 

Greetz

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 05/04/2008 12:43
Avatar van yetti4 JS interesse moest je bericht 3x lezen voordat ik m begreep,maarja dit moet je doen:

  1. <input type="radio" name="album" id="eerstealbum" value="1" checked="checked" />
  2. <option id="v_eerstealbum" onchange="document.getElementById(this.id.substring(2)).checked=true">
Offline Stijn - 05/04/2008 12:44
Avatar van Stijn PHP expert http://plaatscode.be/6462/

Ik heb een functie geschreven voor je. Je moet bij je option een extra attribuut meegeven radios en die bevat een lijst van alle radio inputs gescheiden door komma's (geen spaties!). De lijst bevat de id van de radio input.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s