login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bericht afsluiten pagina

Offline kenzo - 08/03/2008 15:31
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Is er een manier om bij het afsluiten van de site (niet de pagina) een bericht te laten zien?


Ik had een alert, maar werkte bij iedere pagina weer.

ik wil graag een venstertje als ik op het kruisje klik met daarin een bericht om de pagina af te sluiten of toch op de site te blijven.


Bedankt alvast!  

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline denniseik - 08/03/2008 16:08 (laatste wijziging 08/03/2008 16:11)
Avatar van denniseik Lid leejoo.nl had dacht ik zoiets. Wacht even hoor ik zou is voor je kijken.

edit: sorry, kan het niet voor je vinden  
Offline kenzo - 08/03/2008 16:13
Avatar van kenzo PHP beginner nee, daar had ik ook al gezocht, maar kan ook niets vinden
Offline Freaky_Davy - 08/03/2008 16:29 (laatste wijziging 08/03/2008 16:30)
Avatar van Freaky_Davy Nieuw lid Is dit wat je bedoelt? komt van anouksweb.nl

Met dit script kun je een pop up laten verschijnen bij het verlaten van de site.

Dit gedeelte van het script zet je tussen de head tags (het liefste van een frame) anders krijg je het bij het einde van 1 pagina.
in dit gedeelte kun je aanpassen en of er balken enz in komen. het werkt met cookies, dus iedere bezoeker ziet hem éénmaal

  1. <SCRIPT LANGUAGE='JAVASCRIPT' TYPE='TEXT/JAVASCRIPT'>
  2. <!--
  3. var win=null;
  4. function NewWindow(mypage,myname,w,h,pos,infocus){
  5. if(GetCookie("sid") == "999"){return;}
  6. document.cookie="sid=999; Path=/; Expires= " + getFuture(999);
  7. if(pos=="random"){myleft=(screen.width)?Math.floor(Math.random()*(screen.width-w)):100;mytop=(screen.height)?Math.floor(Math.random()*((screen.height-h)-75)):100;}
  8. if(pos=="center"){myleft=(screen.width)?(screen.width-w)/2:100;mytop=(screen.height)?(screen.height-h)/2:100;}
  9. else if((pos!='center' && pos!="random") || pos==null){myleft=0;mytop=20}
  10. settings="width=" + w + ",height=" + h + ",top=" + mytop + ",left=" + myleft + ",scrollbars=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no";win=window.open(mypage,myname,settings);
  11. win.focus();}
  12.  
  13. function getFuture(f){
  14. var d = new Date();
  15. d.setTime(d.getTime() + (86400000 * f));
  16. return d;
  17. }
  18.  
  19. function GetCookie (name) {
  20. var arg = name + "=";
  21. var alen = arg.length;
  22. var clen = document.cookie.length;
  23. var i = 0;
  24. while (i < clen) {
  25. var j = i + alen;
  26. if (document.cookie.substring(i, j) == arg)
  27. return getCookieVal (j);
  28. i = document.cookie.indexOf(" ", i) + 1;
  29. if (i == 0) break;
  30. }
  31. return null;
  32. }
  33.  
  34. function getCookieVal (offset) {
  35. var endstr = document.cookie.indexOf (";", offset);
  36. if (endstr == -1)
  37. endstr = document.cookie.length;
  38. return unescape(document.cookie.substring(offset, endstr));
  39. }
  40. // -->
  41. </script>


dit gedeelte plaats je tussen de bodytags, hier moet je natuurlijk wel de url van je eigen pagina invullen.
de breedte en hoogte is in dit gedeelte aan te passen.

  1. <body onUnload="NewWindow('http://www.jousite.nl/bedankt.html','popup','400','200','center','front');">

Offline denniseik - 08/03/2008 16:34
Avatar van denniseik Lid En dan moet je in dat venster een link zetten zoals je dat wil om erug naar de site te gaan of niet
Offline kenzo - 08/03/2008 16:36 (laatste wijziging 08/03/2008 16:46)
Avatar van kenzo PHP beginner ok, bedankt zal us proberen


/// werkt volgens mij wel, maar kan het maar 1 keer doen. Hij moet eigenlijk altijd komen als de site opnieuw geopend is
Offline nielsvdwal - 08/03/2008 17:31
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde cookie gedoe eruit slopen 
Offline Threetimes - 08/03/2008 18:29
Avatar van Threetimes PHP beginner Let op: veel mensen vinden ditr soort dingen vreselijk irritant!
Als ik jou was, zou ik NOOIT dit soort dingen in mijn site stoppen!
Offline nielsvdwal - 08/03/2008 18:37
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde @ThreeTimes.. hij heeft in vorige topics aangegeven dat het erom gaat dat hij een winkelwagentje heeft.. en dat als er iets in zit.. en je sluit de pagina.. dat je een waarschuwing krijgt dat je nog iets in je winkelmandje hebt zitten.. dat is niet vreselijk irritant.. maar een soort van hulpmiddel dat je niet gelijk alles kwijt bent in de winkelmand..
Offline Threetimes - 08/03/2008 18:40
Avatar van Threetimes PHP beginner
nielsvdwal schreef:
@ThreeTimes.. hij heeft in vorige topics aangegeven dat het erom gaat dat hij een winkelwagentje heeft.. en dat als er iets in zit.. en je sluit de pagina.. dat je een waarschuwing krijgt dat je nog iets in je winkelmandje hebt zitten.. dat is niet vreselijk irritant.. maar een soort van hulpmiddel dat je niet gelijk alles kwijt bent in de winkelmand..
Ik zou het alsnog irritant vinden. Denk je dat ik zomaar een site sluit?

BTW, je kan je cookies instellen dat ze nog een uur ofzo geldig blijven. Dan kan ik de site sluiten, weer openen en mijn winkelwagentje is er nog...
Offline nielsvdwal - 08/03/2008 22:16
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde en als hij niet met cookies werkt maar met sessies??.. precies.. dan is wel alles weg.. en je zegt wel.. denk je dat ik zomaar een site sluit.. nou.. ik ken genoeg mensen die af en toe te snel willen doen en dan prongelijk op kruisje drukken en dan alles kwijt zijn.. trouwens.. als jij gewoon gekocht hebt wat er in je winkelwagentje zat.. dan heb je ook geen last van die bericht.. dus wat is eigenlijk het probleem? 
Offline BonMarche - 08/03/2008 22:47 (laatste wijziging 08/03/2008 22:47)
Avatar van BonMarche PHP beginner Ben ik de enige die het vreemd vindt dat iemand met zo weinig kennis/inzicht/ervaring bezig is met een winkelwagentje -- dus een site waar mensen dingen zouden moeten gaan kopen?
Offline Threetimes - 08/03/2008 22:52
Avatar van Threetimes PHP beginner
nielsvdwal schreef:
...als jij gewoon gekocht hebt wat er in je winkelwagentje zat.. dan heb je ook geen last van die bericht...
ooh... zeg dat dan... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.226s