login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Window.open safari werkt niet

Offline faithmike - 07/03/2008 13:44 (laatste wijziging 07/03/2008 13:44)
Avatar van faithmikeNieuw lid Ik ben een systeem aan het schrijven waarbij je nieuwsbrieven kan versturen.
Nu ben ik bezig met een preview waarbij je ingevoerde text weg word geschreven in een html pagina die vervolgend door javascript opent zodat je kan zien of het is zoals je wilt.

Nadat php het html bestandje wegschrijft moet javascript dus de popup openen. Dit werk in IE en Firefox maar in safari wil het alleen werken als ik een onclick gebruik. Dit is niet de bedoeling want het formulier moet eerst worden verzonden en dan pas popup.

  1. $handle = fopen("preview.htm",'a+');
  2. fwrite($handle,nl2br($_POST['message']));
  3. ?>
  4. <script language="javascript">
  5. window.open("preview.htm","_blank","Preview","status=0,toolbar=0,menubar=0,directories=0,height=600,width=800");
  6. </script>
  7. <?


Heeft iemand enig idee waarom ik geen popup te zien krijg in safari?

Greetz

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BonMarche - 07/03/2008 14:53
Avatar van BonMarche PHP beginner het lijkt mij dat elke browser dit tegenwoordig blokkeert. Bij een onclick event is het waarschijnlijk dat het geen ongewenste pop-up is; op jouw manier kan het net zo goed reclame zijn.
Offline faithmike - 07/03/2008 14:59 (laatste wijziging 07/03/2008 15:03)
Avatar van faithmike Nieuw lid Ik begrijp wat je bedoelt maar dit werkt alleen niet in safari andere browsers blokken dit niet. Ik heb idd al hier en daar online gelezen dat voor beveiliging veel word tegengehouden.

Heb je enig idee of hier misschien een work arround voor is voor mijn situatie. Het gaat puur om preview en niet spam .

Groeten

---------

Ik heb al een oplossing gevonden al twijfel ik of dit echt een oplossing is. Als ik ervoor kies om een popup met onClick te openen en daarna nogmaars window.open aanroep heropent hij het scherm wel. Dit is valt niet eens op aangezien alleen de content opnieuw ververst. Het is een oplossing al twijfel ik of het altijd zal werken.

Groeten
Offline BonMarche - 07/03/2008 15:04
Avatar van BonMarche PHP beginner Als je alleen nl2br() gebruikt, zou je met javascript linebreaks door <br> kunnen vervangen en dan open je een venster en doe je venster.document.write().

Maar moet het wel in een popup? Ipv een bestand aanmaken kun je toch ook in een div op diezelfde pagina een voorbeeld tonen?
Offline faithmike - 07/03/2008 15:20
Avatar van faithmike Nieuw lid nl2br is inmiddels alweer uit de code gehaald was een foutje.

Maar nee het moet in een nieuwe pagina want het gaat om een html nieuwsbrief. Dat betekend dat het eigelijk een volledige html pagina is die via de mail word verstuurd ik stuur ook doctype etc mee met de email dus voor een goede weergave moet ik er gewoon als een html pagina wegschrijven.

Greetz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s