login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een link uit ander frame openen

Offline esquire - 12/12/2007 17:53
Avatar van esquireNieuw lid Ik heb nogal een ingewikkeld probleem dat ik graag op zou willen lossen. Ik ben niet heel erg bekent met Javascript, wel met PHP, maar daar lukt het niet mee. Daarom zou ik willen vragen of iemand mij hiermee kan helpen:

Ik heb 2 frames, eentje van mijzelf en eentje van een andere website. Nu staat er in het andere frame een link die automatisch aangeklikt moet worden. Omdat het altijd een andere link is kan ik niet zomaar een standaart link aangeven in het script, maar moet er dus op een of andere manier informatie van dat andere frame afgehaald worden. Misschien kan je op een een of andere manier de bronpage bekijken of zoiets?

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tomie94 - 12/12/2007 18:38 (laatste wijziging 13/12/2007 08:46)
Avatar van tomie94 PHP interesse
  1. <a href="http://url" target="_framenaam">


Citaat:
Code tags, ook voor kleine regels code
Offline esquire - 12/12/2007 20:06 (laatste wijziging 12/12/2007 20:06)
Avatar van esquire Nieuw lid het zal wel niet helemaal duidelijk zijn, ik zal het proberen wat duidelijker te maken:

Frame 1, mijn scripts dus
Frame 2, scripts van iemand anders. In dit script van iemand anders staat een link (die elke keer anders is), en die wil ik dus geopent krijgen. Dus de broncode is bijvoorbeeld:

  1. ...
  2. ...
  3. <a href="iets.php?var=elke_keer_anders">Klik hier!</a>
  4. ...
  5. ...


Hoe krijg ik dus die pagina automatisch geopent, zonder er zelf op te klikken? Het maakt niet uit of het met behulp van mijn eigen frame gaat of met behulp van een javascript functie.

Kan iemand helpen?
Offline finduilas - 13/12/2007 08:41 (laatste wijziging 13/12/2007 08:47)
Avatar van finduilas PHP gevorderde
  1. header('iets.php?var=elke_keer_anders');
  2. include('iets.php?var=elke_keer_anders');

...?

Citaat:
Code tags aub!
Offline jerone - 13/12/2007 10:46
Avatar van jerone JS gevorderde Ik het antwoord ook wel graag willen weten; in Javascript.
Offline esquire - 13/12/2007 14:53
Avatar van esquire Nieuw lid dat met die header en include kan ik ook wel bedenken, php kan ik wel een beetje. De grote vraag is alleen hoe je de informatie van die link krijgt (dus wat de url is)???
Offline Yopi - 13/12/2007 16:37
Avatar van Yopi Nieuw lid Misschien lukt het je hiermee: PHP.net: fopen - PHP.net: fread
Offline esquire - 13/12/2007 17:32 (laatste wijziging 14/12/2007 21:01)
Avatar van esquire Nieuw lid Helaas, fopen is beveiligd (anders zou het kopieëren van scripts trouwens wel heel makkelijk worden gemaakt )

Update:

Ik ben er achter gekomen dat de brondcode uit te lezen is mbv curl_init en curl_setopt. Het enige probleem nu is dat er eerst ingelogd moet worden. Ik heb al een automatisch inlogsysteem gemaakt, alleen als ik beide scripts in andere frames stop werkt het nog steeds niet. In frame 1 wordt gewoon ingelogd, maar frame 2 denkt nog steeds dat er niet ingelogd is. Eigenlijk be ik weer terug bij af 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s