login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Forum drop down door selecteren

Offline tug3506 - 09/12/2007 10:57 (laatste wijziging 09/12/2007 10:58)
Avatar van tug3506Nieuw lid Ik ben met een scriptje bezig maar waarin leden iets kunnen berekenen, en nu heb sla ik die gegevens op in een database en die wil ik op een geschiedenis pagina laten zien.

Maar omdat je dus onder meerderen gebruikersnamen ed het formulier kan invullen wil ik dat de gebruikers voordat ze de geschiedenis zien eest in een dropdown mentje moeten kiezen welke gebruikers naam, en als ze dat gedaan hebben moeten ze kiezen voor welke serder en als laatste moeten ze dan nog eens een datum kiezen. En dan pas krijgen ze de geschiedenis van die gebruikersnaam, server en datum te zien.

Hoe moet ik dit aanpakken, ik heb geprobeerd een aantal show/hide scirpts aante passen maar dat ging voor geen meter bij mij.


(Ik hoop dat het een beetje duidelijk is   )

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 09/12/2007 15:18 (laatste wijziging 09/12/2007 15:24)
Avatar van finduilas PHP gevorderde Zitten alle gebruikersnamen in de database?

Anders gewoon alle gebruikersnamen ophalen, in array steken en uitlezen.

  1. <?php
  2. $arrusers = array();
  3. $query = mysql_query("SELECT * FROM blabla");
  4. while($geg = mysql_fetch_assoc($query)){
  5. array_push($arrusers,$geg['gebruikersnaam']);
  6. }
  7.  
  8. $aantalusers = count($arrusers);
  9. for($i = 0;$i <= $aantalusers;$i++) {
  10. echo '<option value="'.$i.'">'.$gebruikersnaam[$i].'</option>';
  11. }
  12. ?>
Offline tug3506 - 09/12/2007 18:41
Avatar van tug3506 Nieuw lid Ja dat snap ik maar ik wil dat als je nu voor bij als lid 'lid1' kiest dat je dan in het volgende selectie vakje alleen bij datum alleen de datum`s krijgt waarop lid1 iets gedaan heeft zonder dat je naar een volgende pagina moet doorklikken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s