login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Spambots blokken via javascript

Offline Pappi - 02/07/2007 20:23
Avatar van PappiNieuw lid He mensen,

ik heb last van bots die mijn website volspammen , nu wil ik het volgende proberen via javascript omdat deze bots geen java kunnen.

het volgende script gebruik ik

http://www.plaatscode.be/5826/

wie kan mij helpen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 02/07/2007 20:30
Avatar van JBke PHP gevorderde je kan eventueel met een captcha gaan werken, voor de rest zijn bots moeilijk tegen te houden.
Offline Pappi - 02/07/2007 20:32 (laatste wijziging 02/07/2007 20:32)
Avatar van Pappi Nieuw lid captcha snap ik niet, maar je kunt toch , on submit van het formulier zorgen dat javascript een waarde meestuurt. zo kan een spambot ook niets
Offline JBke - 02/07/2007 20:34
Avatar van JBke PHP gevorderde captcha is zo een afbeelding die je moet overnemen met kleurtjes en cijfers. Al kunnen tegenwoordig veel bots ook veel van de captcha's kraken. Met javascript ken ik niet echt een manier, moet er die zijn, laat ze zeker weten.:D
Offline zwinselman - 02/07/2007 20:34
Avatar van zwinselman Lid totop heden maak ik gebruik van sessie's.

Wanneer je bijvoorbeeld een mailformulier krijgt laat je een sessie aanmaken.

Bij het posten controleerd ie of de sessie bestaat. zo ja.. posten en daarna sessie verwijderen.
zo nee niets doen.

Dit voorkomt ook dat mensen constand op f5 gaan drukken om steeds hetzelfede te mailen cq. posten.

Het kan dan maar 1x omdat de sessie wordt verwijderd.

Tot op heden heb ik nu geen last meer van die bots.
Offline jelle - 02/07/2007 20:36
Avatar van jelle PHP beginner http://www.webs...amp;id=768
Offline Pappi - 02/07/2007 20:37
Avatar van Pappi Nieuw lid dank je zwinselman, ik ga het proberen
JBke, als ik toch de oplossing nog vind dan post ik hem, dank jullie.

Verdere oplossingen zijn welkom:)
Offline Koen1 - 03/07/2007 07:14
Avatar van Koen1 Nieuw lid Veel mensen denken dat spambots jouw formuliertje in gaan zitten vullen en op die manier gaan liggen spammen. Vaak is dat niet het geval.
En botje crawlt gewoon je pagina en ziet daarin een form. Hieruit haalt hij de method (get / post), de action (de url naar de verwerkpagina) en de overige names van velden. Vervolgens zullen ze zelfs wat values in en submitten ze dat. Met andere woorden, als je controleert of ze van jouw formulierpagina af komen, dan blokkeer je al veel bots. Is het formulier op meerdere pagina's te vinden? Controleer dan op jouw domeinnaam.

Javascript (wat niet hetzelfde is als java!) is heel gemakkelijk te omzeilen. Schakel maar eens je javascript uit en test dan je form uit!
Offline willemw - 03/07/2007 13:51
Avatar van willemw Nieuw lid een leuke is ook een text-input veld in je formulier zetten en dit verbergen met css

wanneer bij het verwerken dit veld ingevuld is gooi je de query weg:cool:
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.322s