login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AJAX 2 requests

Offline Simon - 01/07/2007 16:32
Avatar van SimonPHP expert Hey,
ik ben bezig aan iets dat gebruikt maakt van ajax
wat ik heb is het volgende:
een live search dmv ajax van een tabel, met daarin de mogelijkheid om de velden aan te passen (tekst wijzigt in een input veld)
het probleem is nu het volgende: wanneer ik de waarde van een veld verander, wordt een command verzonden waardoor mijn search verloren gaat.
Ik wil dus dat wanneer een input gewijzigd wordt, dit in de achtergrond wordt upgedate, zodat mijn search actief blijft

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen1 - 01/07/2007 16:44
Avatar van Koen1 Nieuw lid Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet helemaal. Je hebt een (uitgebreid ?) zoekformulier en zodra je een input veld wijzigt, roept een ajax scriptje de zoekresultaten op. Is het dan niet gewenst dat wanneer je je zoekactie verandert dat de resultaten ook veranderen?

Ik weet niet of ik je idee helemaal begrijp, maar misschien dat dit de oplossing is die je zoekt:
Indien er nog geen zoekactie heeft plaats gevonden, roep je dat ajax script op. Indien er al wel een zoekactie heeft plaats gevonden (en er dus resultaten getoond worden) moet er op de zoek-knop geklikt worden.
Offline Simon - 01/07/2007 17:36
Avatar van Simon PHP expert Het is zo dat het zoekveld een lijst met waarden genereert (op basis van het zoekwoord uiteraard), en in die lijst staan allemaal records uit de database, die ik wil veranderen, ZONDER dat mijn zoeklijst verloren gaat. Daarom gebruik ik AJAX.
Offline ikkedikke - 01/07/2007 21:10
Avatar van ikkedikke PHP expert waarschijnlijk moet je 2 keer een ActiveXObject aanmaken, 1 voor het zoeken en 1 voor het wijzigen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s