login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ubb code

Offline Stefan14 - 09/05/2007 19:03
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Je kent wel van die scriptjes als je op een link/knopje drukt dat er dan automatisch ubb code in het tekstveld verschijnt, is hier op sitemasters ook zo.

Maar net zoals hier op sitemasters wordt dat gedaan door middel van de huidige waarde van het veld te nemen en hier die codes aan toe te voegen.
Zo komt de code altijd aan het eind van de post te staan.

Is het ook mogelijk deze op de plaats van de cursor in te voegen of kun je simpelweg niet achterhalen waar de cursor zich bevindt?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 09/05/2007 19:10
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde gaat wel, bekijk de JS source maar eens van phpBB daar is het wel mogelijk...
Offline Grayen - 09/05/2007 19:10
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Ik heb hier een keer een script voor gemaakt voor smilies, maar deze kan natuurlijk ook worden gebruikt voor ubb codes als [ b ][ /b ]

  1. /* focused een veld */
  2. function focus_veld (input){
  3. document.forms[1].elements[input].focus();
  4. }
  5.  
  6. /* plaats de smliey in het veld */
  7. function emoticons(text, input){
  8. if(window.getSelection || document.getSelection){
  9. /* Mozilla, Firefox, Safari, Opera, Netscape, Icab */
  10. var veld = document.forms[1].elements[input];
  11. var begin = veld.selectionStart;
  12. var eind = veld.selectionEnd;
  13. var oud = veld.value;
  14. veld.value = oud.substring(0, begin) + ' ' + text + ' ' + oud.substring(eind, oud.length);
  15. }
  16. else if(document.selection) {
  17. /* Explorer */
  18. focus_veld(input);
  19. var selectie = document.selection.createRange();
  20. selectie.text = ' ' + text + ' ';
  21. }
  22. }
Offline Stefan14 - 09/05/2007 19:23
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @Grayen, bedankt ik ga hem zo eens even uitproberen!
Offline bannes - 21/05/2007 14:18
Avatar van bannes Nieuw lid maar ik kan nu in firefox geen knop aanklikken?? iemand enig idee??
Offline kickasgamer - 21/05/2007 17:32
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja ik heb ook een hele ubb code gemaakt, maar in fire fox werkt ie ook niet 

dus als iemand een idee heeft om het op te lossen hoor ik het ook graag 
Offline CDNC - 21/05/2007 17:42
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde zoiets heb ik zelf al eens gemaakt, kant en klaar:

vb: http://www.smoe..._icon.html
files: http://www.smoe...ere/editor/

gebruik wat je wil, sloop er misschien wat functies uit, maar laat de copyright staat en doe er voor de rest mee wat je wil
Offline Grayen - 21/05/2007 18:05
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @mensen die mijn code gebruiken

  1. var veld = document.forms[1].elements[input];


Moet natuurlijk wel worden aangepast aan jouw code. Je moet dus die 1 vervangen of door de naam van het formulier of door het nummer van het formulier (de hoeveelste van alle formulieren op de pagina het is).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.348s