login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

onclick "go to URL" werkt niet met Validate Form in Dreamweaver

Offline zipdrive - 08/05/2007 13:22
Avatar van zipdriveLid Hallo mensen,

Ik heb een submit button met een event Onclick dat deze naar een andere pagina gaat. Het probleem is alleen dat het formulier niet meer gevalideerd wordt als ik het event onclick heb toegevoegd. Kan iemand me vertellen hoe ik dat op kan lossen ?

Ik heb dus eerst het formulier gevalideerd zodat als er op de submitbutton wordt geklikt er gecontroleerd wordt of er een naam en email adres is ingevuld en daarna moet deze door naar de opgegeven pagina. Maar zodra ik op de submitbutton druk gaat hij gelijk door naar de opgegeven pagina en wordt er niets gecontroleerd.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 08/05/2007 14:21 (laatste wijziging 08/05/2007 14:23)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Laat eens wat code zien..

Waar het denk ik fout gaat:
Werk niet met een onclick-event op de submitknop. Zet een 'onsubmit'-event met een return in je formtag.
Dat event roept een functie aan, die vervolgens controleert of de velden zijn ingevuld. Die functie laat je 'true' of 'false' retourneren. Op die manier wordt je formulier wel of niet gesubmit (als de functie 'true' retourneerd wordt er gesubmit, bij 'false' niet).
Offline zipdrive - 08/05/2007 15:57
Avatar van zipdrive Lid Bedankt dat je er even naar wil kijken.
Ik heb de code geplaatst op plaatscode.be het nr. is #5274.

Ik hoop dat het lukt.

Mvgr. Sheila
Offline Elpiedro - 08/05/2007 17:08
Avatar van Elpiedro PHP interesse onclick="document.location='http://jouwurl.be'"
Offline zipdrive - 08/05/2007 20:30
Avatar van zipdrive Lid Helaas is dit niet de oplossing. Dit doet hetzelfde als het event "go to url". Dat werkt wel.

Hij moet pas naar het document springen als hij de velden heeft gevalideerd op waarden. Bijv. emailadres moet gevuld zijn, als die niet gevuld is wordt dat aangegeven dat het veld niet gevuld is op dit moment springt hij ook gelijk naar de URL en dat moet dus niet, het email adres moet dus eerst goed gevuld zijn voor hij naar de URL mag springen.
Offline Dark_Paul - 08/05/2007 20:33
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Post je functie ook eens voor de zekerheid.
Ik heb het vermoeden dat dit werkt:
  1. onsubmit="return MM_validateForm('naam','','R','email','','RisEmail');"

Werkt het niet, post dan ff de functie, dan modden we die.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s