login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AJAX

Offline Wizk - 06/01/2007 17:05 (laatste wijziging 06/01/2007 17:14)
Avatar van WizkNieuw lid Hallo,

Is het (bijv. d.m.v. AJAX) mogelijk om info uit een database automatisch te tonen zonder te refreshen?

Hiermee bedoel ik dus dat als je bijvoorbeeld alle namen uit je database toont, en iemand voegt een nieuwe naam toe, dat deze er dan bij staat zonder te refreshen?

Bijv:
  1. <?php
  2.  
  3. while($obj = mysql_fetch_object($variabel)) {
  4.  
  5. echo $obj->naam;
  6.  
  7. }
  8.  
  9. ?>


En dat zonder te refreshen de nieuwe naam wordt toegevoegd... is dat mogelijk?

Is de bedoeling duidelijk of ben ik vaag   ?


Edit:

Ik zal nog een voorbeeldje geven want misschien is het een beetje vaag uitgelegd...

Vanuit de database wordt getoont:

Piet
Kees
Henk
Klaas

Nu wordt Karel erbij gezet en nu ziet het rijtje er zo uit zonder de pagina te refreshen:

Piet
Kees
Henk
Klaas
Karel

Alvast bedankt voor de hulp!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 06/01/2007 17:12 (laatste wijziging 06/01/2007 17:13)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik denk dat dat zeker mogelijk is met AJAX.

Je maakt een div en dan met je AJAX haal je alles op en zet je die in die div. Ik denk dat het zo moet lukken, meer weet ik er ook niet van .
Offline mebus - 06/01/2007 17:47
Avatar van mebus Nieuw lid http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/309/

en dan pagina 4,5 en 6 doorlezen zo ken je data ophalen..

En met de functie SetTimeout ken je de pagina op de achtergrond refreshen zal maar zeggen...
Offline ikkedikke - 06/01/2007 18:02
Avatar van ikkedikke PHP expert let er wel op dat dit een behoorlijke serverload gaat geven, zeker als er meerdere mensen naar dat lijstje kijken.
worden er zovaak nieuwe namen toegevoegd dat dat echt zin heeft om elke 2 sec te kijken?
Offline Wizk - 06/01/2007 19:15
Avatar van Wizk Nieuw lid Het gaat eigenlijk niet om namen, maar het was maar een voorbeeld... Waar het wel om gaat kan ik nog niet zeggen.

Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik er wel uit kom  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s