login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Verschillende browsers - zelfde output

Offline BNoise - 10/12/2006 14:33 (laatste wijziging 10/12/2006 14:35)
Avatar van BNoiseNieuw lid Beste mensen.

Ik ben nu bezig met zelf een WYSIWYG editor te maken. Dit lukt aardig - hij is al af zelfs.
Nu is er nog 1 probleem, want elke browser maakt die code zoals hij wil. Als ik in Firefox een enter doe, krijg ik <br>. Als ik in IE een enter doe, krijg ik een nieuwe paragraaf.

Nu heb ik dat (tijdelijk) opgelost door in PHP een flinke stapel ereg_replace's neer te zetten. Ik snap dat dat natuurlijk niet de beste manier is.

Nu weet ik zeker dat het mogenlijk is, aangezien TinyMCE zowel in IE, als in FF op wonderbaarlijke wijze hetzelfde ouput. Nu heb ik geen zin om TinyMCE door te spitten - duizenden regels code en geen flauw idee waar ik moet zijn.

Nogmaals mijn vraag, hoe kan ik mijn WYSIWYG editor zo maken dat (het liefst in Javascript al, TinyMCE heeft dat ook) de code voor verschillende browsers gelijk wordt.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 11/12/2006 15:59
Avatar van xSc Onbekend Firefox en IE zijn op cruciale punten totaal verschillend (bijv. document.getElementById)
Offline BNoise - 12/12/2006 15:12
Avatar van BNoise Nieuw lid Ja, daar was ik zelf ook al achter ;) Maar heb je een idee hoe ik dat kan voorkomen? Of gewoon fixen oid. Want zoals ik al zeg heeft TinyMCE dat wel opgelost.
Offline Dark_Paul - 12/12/2006 16:17
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik denk dat er toch niets anders op zit dan de code door te spitten..
Misschien nog even Google raadplegen?
Offline BNoise - 12/12/2006 21:53
Avatar van BNoise Nieuw lid Tuurlijk heb ik al google raad gepleegd....

En de source heb ik ook al enkele stukken van door gezocht, maar ook niet echt iets interessants gevonden.

En op het tinyMCE forum is ook weinig activiteit 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s