login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uitleg Javascript gevraagd

Offline Kite874 - 28/07/2006 10:47
Avatar van Kite874Nieuw lid Ik ben bezig met een challange op netforce. Deze is hier te vinden:

http://net-force.nl/challenge/level105

Hier moet je alles decoderen dat is mij gelukt maar ik snap de javascript die je uiteindelijk krijgt niet echt. Mischien dat iemand mij dit kan uitleggen.
  1. <script language="Javascript">
  2. <!--
  3. function tester(){
  4. var pass = document.form.passwd.value;
  5. var cryptpass = "VDkPWd0lakHPl";
  6. var addr = 'solution.php?passwd=';
  7. var locatie = location.href;
  8. var out = '';
  9.  
  10. var pass2 = cryptpass.substring(10, 2*5+1)+cryptpass.substring(2*(2+2), 3+6)+cryptpass.substring(3+5-1, 8)+cryptpass.substr(7,1)+cryptpass.substr(6,1);pass=locatie.substr(locatie.indexOf('?')+1);addr=addr.substring(0, addr.indexOf('?')+1)+'blabla=';
  11. for(i=0;i<pass.Len;i++){
  12. if(pass.charAt(i) == pass2.charAt(i)){
  13. document.write(pass.charAt(i));
  14. }
  15. }
  16. location = addr+pass;
  17. }
  18. -->
  19. </script>


PS. ik vraag niet om de pass maar om een uitleg. Natuurlijk is de pass ook altijd welkom^^

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 28/07/2006 10:52
Avatar van ikkedikke PHP expert ik neem aan dat je uitleg wil over die functie substring?
hij neemt iedere keer de string met de lengte van het 2e argument, beginnend bij het (eerste argument) karakter.
PS: volgens het overzicht moet het substr() zijn, maar ik ben er maar vanuit gegaan dat die functie hetzelfde werkt?
Offline Kite874 - 28/07/2006 11:30
Avatar van Kite874 Nieuw lid erm iemand een iets duidelijkere uitleg want ik snap het nog steeds need toch bedankt voor de moeite ikkedikke
Offline haytjes - 28/07/2006 12:29
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
Dat is een van de gemakkelijkste opdrachten... Ook is het niet de bedoeling dat wij het antwoord geven, omdat je dan het niet zelf hebt opgelost, dus dat je dan misschien ietsje verder raakt, maar er nog altijd niets van snap.

Zoiezo moet je eerst JS kennen, voordat je begint met het hacken/cracken van sites. Dat is toch normaal. Je gaat toch ook geen kluis openen, als je al niet weet hoe een kluis eruit ziet??

En we hebben hier een overzicht met vele functies die in JS gebruikt worden. Je kan ze gemakkelijk daarin opzoeken een beetje logisch redeneren...

=> closed: dit is hiervoor niet de plaats
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s