login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

in javascript verwijzen naar textarea op ander frame

Offline Blue - 16/07/2006 15:32
Avatar van BlueNieuw lid Hallo

Ik heb een pagina gemaakt met iframe
nu wil ik vanuit een javascript in iframe de text in een textarea op het main frame veranderen, kan dit, en zo ja, hoe?
Ik wil namelijk in mijn pagina een lange lijst (dus moet kunnen scrollen), maar er moeten wel meerdere opties tegelijk zichtbaar zijn en lijst moet niet constant terugscrollen (dus list werkt niet). Als iemand hier een beter idee voor heeft zou dat zeel welkom zijn.

Alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zamna - 16/07/2006 20:28
Avatar van zamna HTML beginner Hallo Blue, kan je eens duidelijk omschrijven wat je wilt bereiken misschien kan je dit ook oplossen zonder al die javascript ?
Offline Maarten - 16/07/2006 20:29 (laatste wijziging 16/07/2006 20:56)
Avatar van Maarten Erelid Volgens mij kan dit niet.

Wat hij bedoelt is dat je een hoofdpagina hebt met daarin een iframe.
In die hoofdpagina heb je een textarea, en hij wil vanuit dat iframe een actie uitvoeren op die textarea.

Nogmaals, dit kan volgens mij niet..

edit: tenzij dat hoofdpagina dan onder opener valt.. 
http://www.webr...pener.html
Probeer daar eens iets mee aan te vangen.

Dat zou dus
  1. window.opener.document.getElementById('id_van_dat_tekst_veld').value += "\nDit stuk tekst komt dan onder wat er al staat";

zijn 
Offline zamna - 16/07/2006 20:32
Avatar van zamna HTML beginner En als je nu met divs werkt en niet met frames 
Offline Maarten - 16/07/2006 20:35
Avatar van Maarten Erelid Als we nu eerst eens proberen de methode die hij nu heeft toe te passen..?
Offline Blue - 16/07/2006 20:53
Avatar van Blue Nieuw lid Ben ik weer

Ik heb een grote lijst met argumenten (+/-200) die je door erop te klikken in een textarea moet kunnen zetten. Dit wilde ik met JavaScript doen.
Nu weet ik niet precies hoe ik ik de lijst netjes moet maken, zodat je kan scrollen. Een list werkt voor de toepassing niet.
De enige manier die hiervoor mogelijk is, en die ik kon vinden was een iFrame. Hierin wil ik dan een javascript maken die zorgt dat de geklikte woorden in de textarea, buiten het iFrame, op de hoofdpagina, komen te staan.
Ik weet alleen niet hoe je deze in een ander frame krijgt?

Weet iemand een manier om dit te doen vanuit het javascript in het iFrame, of op een andere manier (zonder iFrame)?
Offline Maarten - 16/07/2006 20:56
Avatar van Maarten Erelid Heb ik je niet net de oplossing geven, MET iframe?
Offline Blue - 16/07/2006 21:17
Avatar van Blue Nieuw lid Jammergenoeg werkt dit niet 

Is er geen andere manier om dit te doen?
BV door scrollbars in een div zetten? (kan dat?:s )
Offline xSc - 17/07/2006 13:24
Avatar van xSc Onbekend Kijk eens naar getElementById(). Je kunt in JavaScript de frames opvragen in een array. I.c.m. eerder genoemde functie moet dat toch kunnen, lijkt me.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s