login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Link aan een alert

Offline cowbeast - 19/10/2004 21:44
Avatar van cowbeastOnbekend Helloow!
Ik heb een probleemoje! Ik wil nl er voor zorgen dat er een alert opent als je een pm ontvangt! Lukt maar dan ga je gewoon terug naar de pagina die je aan het laden was! en ik wil dat je naar de pagina waar de pm staat word gestuurd! Weet iemand hoe ik dat doe! dus gewoon simpelweg een link aan een alert geven!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 19/10/2004 21:47
Avatar van Maarten Erelid je kan het volgende doen met een confirm:

U heeft een nieuw bericht. WIlt u die onzin lezen? Ja - Nee

zo deed ik het indertijd omdat dat gebruiksvriendelijker is dan heel uw bezoek verstoren.
Offline Thomas - 19/10/2004 21:48
Avatar van Thomas Moderator Euh... met window.confirm ? Met de mededeling dat iemand een pm heeft ontvangen ? Ok = verkassen naar berichten pagina, cancel is op de huidige pagina blijven... Moet je wel een mechanisme inbouwen dat de webpage weet dat je de pm-notice hebt gezien lijkt me, anders blijf je bij elke pagina-access zo'n popup zien ?
Offline cowbeast - 19/10/2004 21:56
Avatar van cowbeast Onbekend hmm jah! Maar mijn probleem is heb ik ook al zitten aan denken ik heb even men boek HTML 4.01 erbij gehaald voor het opzoeken van de codes! Maar ik vind nergen hoe je dat naar iets kunt laten linken! 
Offline Maarten - 19/10/2004 22:19 (laatste wijziging 19/10/2004 22:19)
Avatar van Maarten Erelid Ik deed het zo:

iedere PM heeft een veld "new". Voor de popup kwam was new="1".

Als de popup komt worden alle news op 0 gezet voor de bijhorende gebruiker, heeft altijd gewerkt Resultaaat: slechts 1 keer die vraag 

  1. <script language="javascript">
  2. // BEVESTIGINSDIALOGEN
  3. function confirmbox(bericht, url)
  4. {
  5. if(confirm(bericht)) location.href = url;
  6. }
  7. </script>


Gebruik als volgt:
javascript:confirmbox('Bent u zeker dat u wilt afmelden?','member.php?pagina=afmelden')
Offline cowbeast - 23/10/2004 18:05
Avatar van cowbeast Onbekend Hmm nog een bijkomend vraagje! Ik wil daar een id mee megeven en dat is natuurlijk niet altijd hetzelfde! Weet iemand hoe ik dat moet oplossen vb het url moet zijn index.php?pagina=pm&id=1 !!:cool:
Offline webstab - 23/10/2004 18:14
Avatar van webstab PHP ver gevorderde bedoel je dit?

$bepaaldid = x;

index.php?pagina=pm&id=".$bepaaldid."
Offline cowbeast - 24/10/2004 15:43
Avatar van cowbeast Onbekend Ja! gaat dat in php een id meegeven!? alle je weet wel wat ik bedoel! 
Offline Maarten - 24/10/2004 21:00
Avatar van Maarten Erelid Ja dat gaat:

  1. confirmbox('Ben je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?\nDit kan niet ongedaan worden gemaakt.','index.php?pagina=account_deletebericht&bericht=<?=$ibericht['id']?>');
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s