login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

activate button script

Offline Bullitt - 28/10/2005 14:34
Avatar van BullittNieuw lid hellowkes iedereen... me again...

ben al een paar dagen op zoek naar een soort van button activatie script... kzal me nader verklaren... ik heb bij m'n register-form een textarea met een privacy statement in... daaronder staat een checkbox die ze moeten aanklikken als ze akkoord gaan met de voorwaarden... maar wat ik nu zoek is een script dat m'n button naar "stap 2" inactief zet als die checkbox niet aangevinkt is... zodat ze zeker niet verder kunne om zich te registreren...

het voorbeeld zal te zien zijn binnen een paar minuten op http://uc.colom...r&id=1

ik hoop dat iemand me kan helpen... en liefst niet gwn met een script dat controleert als je naar de volgende stap probeert te gaan maar een script dat actief werkt terwijl je nog op de pagina zit... zonder een link bedoel ik dus... dit zal wss wel met javascript moeten gebeuren maar als 't mogelijk is zou met php ook wel nice zijn...

Met vriendelijke groet,

Bullitt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/10/2005 15:12
Avatar van Thomas Moderator Dit moet inderdaad met JavaScript, ik zal wel even een voorbeeldje schrijven.

Je zult trouwens wel je formulier moeten submitten anders ben je je gegevens kwijt (als je een gewone hyperlink gebruikt).
Offline Bullitt - 28/10/2005 15:16
Avatar van Bullitt Nieuw lid ja, maar daar ben ik ook nog niet achter hoe ik dat juist moet doen... maar ik bekijk dat later wel

want nu zit 't gwn ineen met een if elseif functie... die de id bekijkt... en dan toont de pagina stukken uit het formulier...
Offline Thomas - 28/10/2005 15:34
Avatar van Thomas Moderator
  1. <script type="text/javascript">
  2. function check_disabled(checked, next) {
  3. var next_step = document.getElementById(next);
  4. next_step.disabled = !checked;
  5. }
  6. </script>
  7.  
  8. <form name="frm" action="whatever.htm" method="post">
  9. <input type="checkbox" name="check" onClick="check_disabled(this.checked, 'submit_id');" value="1" /> ik ga akkoord<br />
  10. <input type="submit" name="submit" id="submit_id" value="naar volgende pagina" disabled="disabled" />
  11. </form>
Offline Bullitt - 28/10/2005 15:39
Avatar van Bullitt Nieuw lid thx m8... very nice script! nu nog juist zoeken hoe ik m'n registerform met allemaal input buttons kan doen...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s