login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

C# DataGridVieuw probleempje

Offline ellvini - 14/08/2012 19:48
Avatar van ellviniLid Heey allemaal
Ik ben een kassa systeem aan ontwerpen en ik zou graag een datagridvieuw gebruiken om de artikels in te laden. bw als je op de 1ste kolom duwt komt er een nieuw vesnter en kan je de artikel codes kiezen.

De Foto

Danku

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 14/08/2012 20:09
Avatar van Martijn2008 PHP beginner De foto kan ik niet zien omdat ik de rechten niet heb? Zou je jouw probleem wat kunnen verduidelijken en waar mogelijk met code willen onderbouwen?
Offline ellvini - 14/08/2012 23:11
Avatar van ellvini Lid Heum wel ik wil een datagridvieuw die zo vol staat met legen rijen en dan als ik op de eerste rij klik kan ik daar iets kan zoals bij het programma wiversoft



Wiversoft facturatie
Offline Asentzio - 23/08/2012 12:03
Avatar van Asentzio Lid Wat ik denk dat je nodig hebt is een DataGridViewButtonColumn. Je voegt eigenlijk gewoon een kolom toe in je datagridview van dit type, en daarin staat een knop voor elke regel.
Achter het event van elke knop kun je dan een form ofzo oproepen waarin je de gegevens kunt invullen voor die regel.

  1. DataGridViewButtonColumn knopKolom = new DataGridViewButtonColumn();
  2. dataGridView.Columns.Add(knopKolom); //hier voeg je de kolom toe aan je dataGridView
  3. knopKolom.HeaderText = "";
  4. knopKolom.Text = "Toevoegen";
  5. knopKolom.Name = "knopKolom";
  6. knopKolom.UseColumnTextForButtonValue = true;


Voor de juiste rij bij het klik event te vinden kun je dit doen:

  1. private void dataGridView_CellClick(object sender, DataGridViewCellEventArgs e)
  2. {
  3. if (e.ColumnIndex == 0) //Eerste kolom in grid
  4. {
  5. //Actie als je klikt op een knop
  6. //Met e.RowIndex kun je achterhalen op welke rij geklikt is
  7. }
  8. }
Bedankt door: Joel, Abbas
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.277s