login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual Studio 2010 probleem (Opgelost)

Offline UpLink - 13/08/2012 02:36 (laatste wijziging 13/08/2012 02:40)
Avatar van UpLink... Beste,

Ik heb de evaluatieversie van Visual Studio 2010 gedownload en geïnstalleerd.

Nu dacht ik:

Bij dit programma is het zo'n beetje zoals bij Dreamweaver.
Drag & drop, beetje in de code rommelen et voila... programma klaar.

Niet dus.

Ik heb dus het volgende gedaan: (ik ben een beginner so don't shoot me pls)

Was wat aan het rondneuzen tussen tutorials en kwam uit op het maken van een basic browser. En met basic bedoel ik ook basic. Browsergedeelte, textbox en een paar buttons. Ik heb gewoon de tutorial eerst bekeken en daarna zelf geprobeerd.

Bij de buttons heb ik in het codegedeelte ook de nodige code gezetom ze te laten werken, althans ik denk toch de correcte code gebruikt te hebben.

Als ik het wil laten builden krijg ik de volgende melding:

  1. 1>------ Build started: Project: browser, Configuration: Debug Win32 ------
  2. 1>Build started 13/08/2012 2:30:22.
  3. 1>InitializeBuildStatus:
  4. 1> Touching "Debug\browser.unsuccessfulbuild".
  5. 1>GenerateTargetFrameworkMonikerAttribute:
  6. 1>Skipping target "GenerateTargetFrameworkMonikerAttribute" because all output files are up-to-date with respect to the input files.
  7. 1>ClCompile:
  8. 1> All outputs are up-to-date.
  9. 1> browser.cpp
  10. 1>c:\users\tom\documents\visual studio 2010\projects\browser\browser\Form1.h(127): error C2228: left of '.Navigate' must have class/struct/union
  11. 1> type is 'System::Windows::Forms::WebBrowser ^'
  12. 1> did you intend to use '->' instead?
  13. 1>c:\users\tom\documents\visual studio 2010\projects\browser\browser\Form1.h(128): error C2143: syntax error : missing ';' before '}'
  14. 1>
  15. 1>Build FAILED.
  16. 1>
  17. 1>Time Elapsed 00:00:00.65
  18. ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========