login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual Studio 2010 probleem (Opgelost)

Offline UpLink - 13/08/2012 02:36 (laatste wijziging 13/08/2012 02:40)
Avatar van UpLink... Beste,

Ik heb de evaluatieversie van Visual Studio 2010 gedownload en geïnstalleerd.

Nu dacht ik:

Bij dit programma is het zo'n beetje zoals bij Dreamweaver.
Drag & drop, beetje in de code rommelen et voila... programma klaar.

Niet dus.

Ik heb dus het volgende gedaan: (ik ben een beginner so don't shoot me pls)

Was wat aan het rondneuzen tussen tutorials en kwam uit op het maken van een basic browser. En met basic bedoel ik ook basic. Browsergedeelte, textbox en een paar buttons. Ik heb gewoon de tutorial eerst bekeken en daarna zelf geprobeerd.

Bij de buttons heb ik in het codegedeelte ook de nodige code gezetom ze te laten werken, althans ik denk toch de correcte code gebruikt te hebben.

Als ik het wil laten builden krijg ik de volgende melding:

  1. 1>------ Build started: Project: browser, Configuration: Debug Win32 ------
  2. 1>Build started 13/08/2012 2:30:22.
  3. 1>InitializeBuildStatus:
  4. 1> Touching "Debug\browser.unsuccessfulbuild".
  5. 1>GenerateTargetFrameworkMonikerAttribute:
  6. 1>Skipping target "GenerateTargetFrameworkMonikerAttribute" because all output files are up-to-date with respect to the input files.
  7. 1>ClCompile:
  8. 1> All outputs are up-to-date.
  9. 1> browser.cpp
  10. 1>c:\users\tom\documents\visual studio 2010\projects\browser\browser\Form1.h(127): error C2228: left of '.Navigate' must have class/struct/union
  11. 1> type is 'System::Windows::Forms::WebBrowser ^'
  12. 1> did you intend to use '->' instead?
  13. 1>c:\users\tom\documents\visual studio 2010\projects\browser\browser\Form1.h(128): error C2143: syntax error : missing ';' before '}'
  14. 1>
  15. 1>Build FAILED.
  16. 1>
  17. 1>Time Elapsed 00:00:00.65
  18. ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========


Kan er iemand een beetje uitleg geven over wat of waar ergens de fout kan liggen?

De code uit Visual Studio heb ik hier geplaatst.

Een screenshot over hoe het er visueel uitziet kan je hier vinden.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 13/08/2012 08:59 (laatste wijziging 13/08/2012 09:12)
Avatar van larssy1 MySQL beginner Geen idee hoe dat met C++ zit, maar over t algemeen wordt er geen ^ gebruikt achter een Object declaratie.

Verders mis je op regel 128 een punt-komma.


  1. private: System::Void facebook_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) {
  2.  
  3. webBrowser1.Navigate("www.facebook.com"); // dit was de regel met 1 van de problemen
  4.  
  5. }
Offline UpLink - 13/08/2012 16:47
Avatar van UpLink ... Hiermee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik heb heel de boel gedelete en opnieuw begonnen.

Er staat in VS standaard al een hele boel code en de stukken die ik zelf toevoeg zijn dat van de knoppen. Daar is volgens mij weinig mis mee.

Ik snap niet waarom er constant een build-error is, of komt dat door de evaluatie-versie?
Offline larssy1 - 13/08/2012 23:25 (laatste wijziging 13/08/2012 23:49)
Avatar van larssy1 MySQL beginner
UpLink schreef:
Hiermee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Ik heb heel de boel gedelete en opnieuw begonnen.

Er staat in VS standaard al een hele boel code en de stukken die ik zelf toevoeg zijn dat van de knoppen. Daar is volgens mij weinig mis mee.

Ik snap niet waarom er constant een build-error is, of komt dat door de evaluatie-versie?


Heb je geprobeerd je applicatie te builden en te runnen voordat je begon met het toevoegen van elementen?

Daarnaast zou de evaluatie geen invloed moeten hebben op het builden en runnen van je code.

----

Overigens..

Ten eerste: Het is wel een drag en drop interface, zet je toolbox functie aan in Views > Toolbox.

Ten tweede: C++ ondersteund in dit geval geen ., dus
  1. this->webBrowser1.Navigate("http://www.example.com");


gaat niet werken, hiervoor moet je het volgende gebruiken:
  1. this->webBrowser1->Navigate("http://www.example.com");


wil je de value uit een textbox gebruiken, dan doe je het volgende:
  1. this->webBrowser1->Navigate(this->textBox1->Text);
Bedankt door: UpLink
Offline UpLink - 14/08/2012 19:37
Avatar van UpLink ... Heb VS2010 opnieuw geinstalleerd. Ik ga dat straks zo eens proberen.

Zal ook eerst eens proberen om de standaard code uit te voeren alvorens iets aan te passen.
Offline larssy1 - 15/08/2012 08:26 (laatste wijziging 15/08/2012 08:27)
Avatar van larssy1 MySQL beginner
UpLink schreef:
Heb VS2010 opnieuw geinstalleerd. Ik ga dat straks zo eens proberen.

Zal ook eerst eens proberen om de standaard code uit te voeren alvorens iets aan te passen.


'according to' regel 10 tm 13 zou die regel code in ieder geval je probleem moeten oplossen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s