login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mysql trigger,

Offline LLMM - 13/06/2011 17:12
Avatar van LLMMNieuw lid Hello,

Kan iemand me helpen?
Ik heb een applicatie die draaien op .NET met daarachter een mySQL databank.

Elke keer er een persoon een row heeft ge-update of ge-insert dan moet een andere gebruiker een verwittiging krijgen dat hij de applicatie opnieuw moet opstarten.

Dat zal gaan met trigger ... maar weet niet juist hoe?!
Kan iemand me helpen ?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 13/06/2011 19:20 (laatste wijziging 13/06/2011 19:21)
Avatar van MiST Lid Klinkt erg gebruiksvriendelijk, maar ik denk niet dat je dat op die manier kan modelleren.

Een trigger blijft (bij mijn weten) binnen de DB. Dit is dus geen mechanisme waarmee je een applicatie kan op de hoogte brengen van een bepaalde gebeurtenis. Je zou eventueel een veldje kunnen updaten (last-update -> NOW()) en dat voor elke gebruiker bij elke handeling ophalen en vergelijken met wanneer de applicatie gestart werd, maar het lijkt me super omslachtig en slecht ontwerp.

In een goed ontwerp zou iedereen toch overal semi-tegelijkertijd (tegelijkertijd kan niet) aan moeten kunnen lijkt me En al zeker zonder de app opnieuw te moeten opstarten... 

Offline cyberninjah - 15/06/2011 11:14
Avatar van cyberninjah Lid Wat een mogelijkheid is dat je er een server applicatie tussen hangt.
als een client een update uitvoert stuurt hij dat niet naar je MySQL server maar naar de eigen gemaakte server die server verwerkt het dan in de database. op het zelfde moment stuurt hij naar alle clients dat er een update uitgevoerd is en laat je de gegevens opnieuw inladen. of een melding tonen dat de gebruiker een keuze heeft ja of nee.

en wat MiST zegt de applicatie opnieuw op starten ? beetje overbodig en heel onvriendelijk tegenover de gebruiker.

zou gewoon een load methode maken waar hij alle gegevens inlaad en deze vanuit anderen methodes toegankelijk maken en na gegevens update die load methode opnieuw laten uitvoeren.
Offline markla - 16/06/2011 12:10
Avatar van markla PHP interesse Elke keer een persoon verwittiging als er een row ge-update of ge-insert is een de applicatie opnieuw opstarten lijkt mij een meer dan onwezenlijke situatie.

Kun je aan geven waarom je denkt dat dit de oplossing voor jou situatie is?


Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s