login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Silverlight / WCF / Validation (Opgelost)

Offline Maarten - 01/03/2011 17:20 (laatste wijziging 01/03/2011 17:21)
Avatar van MaartenErelid Ik heb een WCF-service draaien die data ophaalt uit MS CRM 4.0 om daar vervolgens interactie mee aan te bieden naar een Silverlight front-end ('t is een publieke applet dus is er geen rechtstreekse CRM connectie).

In ieder geval, die service werkt, doet wat het moet doen, en toont o.a. data in een DataGrid om bulk editing mogelijk te maken. Nu had ik willen client validatie toevoegen, het enige probleem is dat ik de Data Annotations à la [Required] wel kan toevoegen in de proxy class, (edit: en dan werkt dat ook) maar dat deze dan altijd overschreven wordt door VS als ik iets aanpas aan die service. Ik zou dat dus telkens manueel kunnen doen, maar ik heb wel wat beters te doen.
Is er een eenvoudige methode om toch die nette validatie te krijgen client-side zonder op RIA services over te stappen (geen tijd/budget meer )?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 01/03/2011 17:38
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan toch een aparte validatie-klasse schrijven en dan enkel als alles valid is, je proxy aanspreken en de data doorsturen, niet?
Offline Maarten - 01/03/2011 18:04
Avatar van Maarten Erelid Hmmz, ja, maar met die model validation heb je gelijk integratie met die GridView.. ik kan idd wel gewoon die objecten checken, maar zie niet echt een manier om dan die rij te 'invalideren' ^o)
Offline Abbas - 01/03/2011 18:46
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ja, die integratie is inderdaad wel gemakkelijker. Kan je niet een temp-object aanmaken met de gegevens die in 1 rij staan en dan via die aparte validatie-klasse dat object valideren, of simpel gewoon de rij die ge-edit wordt doorgeven aan die klasse.
Offline Maarten - 01/03/2011 19:15
Avatar van Maarten Erelid Ook al aan zitten denken, maar 'k vroeg me af of er geen meer straight-trough manier was voor luiaards gelijk mezelf 
Offline Abbas - 01/03/2011 22:04 (laatste wijziging 01/03/2011 22:04)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Tenzij er een namespace "System.Validations.Lazy" in .NET zit, zou ik het niet weten! 
Offline vinTage - 01/03/2011 22:44
Avatar van vinTage Nieuw lid vind ik leuk.



edit: oh verkeerde communitie 
Offline Maarten - 02/03/2011 15:25
Avatar van Maarten Erelid Op basis van uw antwoord heb ik client-side een partial class gemaakt die als tussenstation dient voor die class ('t zijn ong. een 18-tal properties waarvan 3 required) met 3 SL_-prefix attributen die dan validatie forceren... en dat lijkt te werken 
Bedankt door: Abbas
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.268s