login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Alle bestanden van webservice downloaden d.m.v. een windows form application

Offline Martijn2008 - 12/04/2010 21:40
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Bij het ontwikkelen van een applicatie, ga je natuurlijk eerst goed uitdenken welke functionaliteit de applicatie moet hebben. Ik heb het volgende bedacht:

Controle webservice actief
1.) Applicatie controleert of de webserver actief is, anders zal een foutmelding worden weergeven.

Inloggen
1.) Gebruiker krijg inlog- scherm met 2 input velden: gebruikersnaam en wachtwoord
2.) Gebruiker vult de 2 input velden
3.) Applicatie stuurt de data naar een met PHP uitgeruste webserver
4.) Webserver valideert de data m.b.v. een PHP-script.
5.) PHP-script stuurt XML bericht terug met controle code, waarop de applicatie beslist of er sprake is van een juiste combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord.

Ingelogd
1.) Gebruiker dient een keuze te maken uit een map d.m.v. een dropdown list en op "ok" te klikken.
2.) Applicatie verstuurt de data naar de webserver
3.) Webserver zipt de geselecteerde map en verstuurd deze naar de applicatie
4.) Gebruiker selecteert een locatie op zijn systeem waar hij de gegevens wilt opslaan en klikt op "ok"
5.) De gegevens worden gedownload en op zijn systeem opgeslagen.

Het is de bedoeling dat het een windows form application wordt. Ik heb echter nog geen idee hoe ik de berichten tussen de 2 services moet gaan uitwisselen. Graag wordt ik daarover geïnformeerd. Ook zou ik het leuk vinden als iemand mij zou kunnen helpen aan code voorbeelden in Csharp.net, zodat ik de applicatie kan gaan realiseren.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Martijn

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 15/04/2010 22:04
Avatar van larssy1 MySQL beginner Controle webservice actief:
Dit gebeurt automatisch als er geen verbinding kan worden gemaakt.

Voorbeeldje:
try
{
//Eventueel MSSQL verbinding hier
}
catch(Exception ex)
{
MessageBox.Show("Kan geen verbinding maken");
}

Inloggen:
Dit kan ook allemaal samen in de C# applicatie, je hoeft dus niet met PHP scripts te gaan werken

Offline Martijn2008 - 16/04/2010 01:37 (laatste wijziging 16/04/2010 01:38)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Dank voor de informatie, maar de bedoeling is dat de csharp applicatie de verkregen data voor de de login naar de webserver post. De webserver genereert een XML-bericht die deze terugstuurt naar de Csharp applicatie. Indien succesvol ingelogd, moet de gebruiker de mogelijkheid geboden worden om een volledige map te downloaden van de webserver(een map met items die op de webserver staat). Voor een meer gedetailleerde uitleg van mijn probleem, zie mijn eerste post !
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s