login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere comboboxen controleren op dubbele waardens (Opgelost)

Offline thomasje - 14/12/2009 14:28
Avatar van thomasjeMySQL beginner ik ben bezig met een voetbal opstelling. Dit is een oefening maar nu zit ik met een probleem.

Ik wil 8 comboboxen controleren op dubbele waardens. In alle combobozen staan 9 dezelfde namen en die mogen dus maar op 1 plaats tegelijk ingezet worden.

Nu weet ik wel hoe ik zoeits los kan testen maar is daar ook iets van een lus voor om dat met een paar regels code in een keer te testen?

Alvast bedankt.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 14/12/2009 14:33 (laatste wijziging 14/12/2009 14:51)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
  1. List<String> temp = new List<String>();
  2. List<ComboBox> lstBoxes = new List<ComboBox>() { comboBox1, comboBox2, comboBox3 };
  3.  
  4. foreach(ComboBox cb in lstBoxes)
  5. if(temp.Contains(cb.SelectedItem.ToString()))
  6. //dubbele waarde gevonden
  7. else
  8. temp.Add(cb.SelectedItem.ToString())
  9.  
  10. if(temp.Count().Equals(0))
  11. //geen enkele dubbele waarde

Hetgeen je ook kan doen is zorgen dat dit dynamisch gebeurt, ik zal hier straks verder op antwoorden.. 
Offline thomasje - 17/12/2009 09:46 (laatste wijziging 17/12/2009 09:52)
Avatar van thomasje MySQL beginner Nee helaas dit werkt niet. Het zijn overigens ook harde waardens die worden weergegeven dus ze komen niet uit een database of zoeits.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Foutmelding: System.NullReferenceException was unhandled
Offline Abbas - 17/12/2009 19:18
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
De code die ik je gaf moet wel werken, ik heb ze zelf ook getest. Ik had een projectje met 4x een ComboBox en deze hadden allemaal dezelfde waarde. Je moet gewoon zorgen dat in de List "lstBoxes" al de ComboBoxen staan die jij in jouw project hebt. De rest werkt vanzelf!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s