login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Profiel koppelen aan ASP.net user interface (Opgelost)

Offline Martijn2008 - 23/11/2009 00:51
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Zoals je misschien wel weet is het mogelijk om met ASP.net automatisch de user tabellen te genereren en user accounts aan te maken. Ik vraag me af als iemand inlogt, hoe ik zijn user id achterhaal, zodat ik daaraan een profiel kan koppelen. Wordt dit in een sessie of viewstate opgeslagen? Kan iemand mij misschien hierover wat meer duidelijkheid verschaffen?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Groeten,

Martijn

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 23/11/2009 01:01
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik snap niet wat je bedoelt met automatisch "user tabellen te genereren" of "user accounts aan te maken"!
Offline rambo - 23/11/2009 15:34
Avatar van rambo HTML beginner Hetgeen jij bedoelt is de MembershipProvider, RoleProvider en volgens mij ook de UserProvider. Dit zijn interfaces die je kunt gebruiken om gegevens te checken met de door jou genoemde 'automatische user tabellen'.

Het beste kun je even MSDN raadplegen, 4guysfromrolla.com heeft ook een aantal goede artikelen hierover.
Offline Martijn2008 - 23/11/2009 19:53
Avatar van Martijn2008 PHP beginner In dit filmpje kun je zien wat ik bedoel. Het complete ledensysteem met tabellen, inlog en registratie kun je door een paar simpele drag & drop bewegingen met de muis maken. Ik wil daaraan een profiel koppelen, waarop je bijvoorbeeld je geslacht, woonplaats, favourite drankje e.d. kunt toevoegen.
Offline Abbas - 23/11/2009 22:32
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals in de video wordt aangegeven kan je bij de registratie nog een CustomWizard toevoegen. In de video nam hij als voorbeeld de "Role" die je kon slecteren. Bij jou zet je dan de woonplaats, geslacht, ...!  Voor de rest zou de video je helemaal moeten kunnen verderhelpen.
Offline Martijn2008 - 23/11/2009 22:51
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Bij het toevoegen van die roles wizard step, plakt hij ook code die op de server wordt gerund in de .aspx pagina. Hij maakt daar gebruik van functies die speciaal voor de ASP.net roles ontwikkelt zijn. Hij maakt geen extra velden aan in de database en laat ook niet zien op wat voor manier de user gekoppeld staat met de server(session, cookie, viewstate). Op het moment als ik weet hoe dat in z'n werk gaat kan ik d.m.v. bijvoorbeeld met de sessie user id, extra attributen aanmaken in de database en daardoor de data inserten in het juiste record.
Offline Abbas - 24/11/2009 00:24
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan altijd gaan controleren met HttpContext.Current.User en dan de Property "IsAuthenticated" aanroepen. Is dat het geval dan is de gebruiker ingelogd anders niet. De velden kan je altijd manueel al aanmaken in je database en dan bij de registratie de waardes manueel in de database plaatsen, zoveel werk is dat ook niet. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s