login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Winkelwagentje maken met Csharp.net en Visual Studio (Opgelost)

Offline Martijn2008 - 09/09/2009 22:07
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik zou graag een webshop willen maken en ben een beginner.

Hoe maak ik een winkelwagentje? Kan ik dit het beste in een sessie/cookie doen of zijn daar andere gemakkelijkere/betere oplossingen voor? Ik zou het handig vinden als de reacties op deze topic onderbouwd worden met code-voorbeelden, zodat iedereen daarvan wat leren kan.

Bedankt alvast voor al jullie reacties.

Martijn

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 09/09/2009 22:13
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je zet gewoon bij elk product een knopje om het product toe te voegen aan het winkelwagentje. De nodige informatie om de bestelling te plaatsen (productId, prijs, ...) zet je dan in een cookie (Tutorial). Als de gebruiker het winkelwagentje wil bekijken lees je de informatie uit de cookie en geef je aan de hand van SQL-werk een beetje meer info weer per product. Zet dan bij elke rij ook een CheckBox om dan een product weer te kunnen verwijderen. Als de klant bevestigt plaats je de nodige info in een tabel in je DB (klantId, product(en) en nodige info). Daarna verwijder je de cookie.
Offline Martijn2008 - 09/09/2009 22:37
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Hehe, slim, maar dan moet ik dus een array aanmaken met de product ID's? En dan moet ik producten kunnen toevoegen en verwijderen uit de array. Hoe doe ik dat dan?
Offline Abbas - 09/09/2009 22:40
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan ook met een List werken en dan heb je de functies Add() en Remove() om Id's erbij te zetten of te verwijderen. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s