login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Irritant probleem Administration tool

Offline WtFidgE - 17/06/2009 11:10
Avatar van WtFidgENieuw lid Ik werk in een ziekenhuis en ben momenteel bezig met een locale website te maken die toelaat om bepaalde gegevens te zien, nu ik wil hier een login voor creëren maar ik heb hier een zeer irritant probleem bij. Ik heb hier al veel over opgezocht maar vind geen mogelijk antwoord.

Ik situeer ff: Ik heb een testsite in asp.net gemaakt met visual studio 2008, dus een hele simpele pagina met wat tekst op waar ik een login voor wil maken. Ik heb in mijn web.config de authentication mode verandert in "Forms". Ik run dus de asp.net configuration tool, hier had ik eerst al een probleem, ik kon niet eens gebruiks aanmaken. Er was een probleem met mijn provider. Ik moest dan "aspnet_regsql" runnen om de databases hiervoor aan te maken. Ik maak gebruik van sql server 2005, hierin zie ik de aangemaakte database "aspnetdb". Ik probeerde nog eens mijn toolbox, maar tevergeefs. Na wat zoekwerk en enkele testpogingen heb ik mijn connectionString gewijzigd naar:

<connectionStrings>
<add name="MyLocalSQLServer"
connectionString="Initial Catalog=aspnetdb;data source=localhost;Integrated Security=SSPI;" />
</connectionStrings>

In veel voorbeelden zie ik al dat dit niet nodig is en ik begrijp niet waarom dit bij mij wel moest, en ik ben dan ook niet zeker of dit wel een correcte oplossing was. In ieder geval kon ik hierna wel gebruikers toevoegen. Ik voegde dus 2 gebruikers toe en kon inloggen. Hierna wou ik echter ook rollen toevoegen sinds dit eigenlijk de uiteindelijke bedoeling was, maar hier kreeg ik een error, ik heb dan in de web.config de volgende lijn toegevoegd:

<roleManager enabled="true" />

maar kreeg uiteindelijk de volgende error:

Kan geen verbinding maken met SQL Server-database. bij System.Web.Administration.WebAdminPage.CallWebAdminHelperMethod(Boolean isMembership, String methodName, Object[] parameters, Type[] paramTypes) bij ASP.security_roles_manageallroles_aspx.BindGrid() bij ASP.security_roles_manageallroles_aspx.Page_Load() bij System.Web.Util.CalliHelper.ArglessFunctionCaller(IntPtr fp, Object o) bij System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) bij System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) bij System.Web.UI.Control.LoadRecursive() bij System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)

Ik ben geen expert op dit vlak, maar niemand kent hier blijkbaar veel van dit soort dingen & niet iedereen heeft hier ook tijd voor. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het is eigenlijk zelfs vrij dingend 

Hartelijk hartelijk hartelijk bedankt alvast!

mvg,

yAnnIck- -

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.236s