login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] Programma blijft soms hangen

Offline Ultimatum - 15/06/2009 14:13 (laatste wijziging 15/06/2009 14:35)
Avatar van UltimatumPHP expert Mijn programma blijft soms gewoon hangen of dan word de hele applicatie wit en doet hij niks. Na ongeveer een minuut crashd het programma en krijg ik een foutmelding van Windows:
Citaat:
Er is een fout opgetreden in Outlook Project Backup en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.


Of dan staat er in statusbalk Programma reageert niet maar hij gaat toch verder en word weer normaal als het programma klaar is met backuppen. Soms sluit het hele programma dan ook af zonder verdere foutmelding.
http://img36.imageshack.us/img36/5872/opb.jpg

Zijn hier workarounds voor of moet ik het updaten op een andere thread laten gebeuren? Dat had ik namelijk al geprobeerd maar dan liep het programma niet even lekker.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 15/06/2009 19:59
Avatar van MiST Lid kijk misschien eens naar de eindigheid van je lussen...
Offline Mario - 15/06/2009 20:29
Avatar van Mario Crew algemeen Zoals Mist zegt, wss ergens een lus of een event waarop je programma blijft hangen.

Misschien beter om om je programma te debuggen om te zien welk process precies blijft hangen en daar een aparte thread van te maken.
Offline Ultimatum - 15/06/2009 21:13
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik debug altijd al, en het is niet altijd zo namelijk. Want als hij crashd en ik het programma gelijk weer start en draai dan gaat het meestal wel goed. En er zijn geen lussen of events waar het op blijft hangen want dan zou het tijdens debuggen ook fout moeten gaan.
Offline Abbas - 16/06/2009 00:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Misschien dat het enkel in bepaalde situaties in een oneindige lus gaat en dat het soms toeval is?
Offline Ultimatum - 16/06/2009 08:50
Avatar van Ultimatum PHP expert Nope, dat ik ook het vreemde. Want ik doe precies dezelfde actie. Eerst haal ik alle e-mails op en controlleer ik onderwerp regel, daarna ga ik ze uploaden en opslaan in database. Dit is de enige actie die ik doe voor en na de crash.
Offline MiST - 17/06/2009 13:16
Avatar van MiST Lid timeouts? of is het lokale upload?
Offline Ultimatum - 17/06/2009 13:47 (laatste wijziging 17/06/2009 13:48)
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik upload via een ftp server, maar die staat wel op dezelfde pc. Dus denk niet dat het daar niet aan ligt. Want als ik daarna gelijk weer het programma draai gaat het meestal wel goed.
Offline dododedodo - 17/06/2009 16:03 (laatste wijziging 17/06/2009 16:31)
Avatar van dododedodo Lid Als hij op dezelfde PC staat dan is dat juist het probleem. Je kunt het beste de bestanden direct in de goede map wegzetten, zonder connectie te maken. Is een beetje dubbelop, connectie maken met je eigen pc? Als ik me niet vergis zorgt dit soms voor overkill...
Offline Ultimatum - 17/06/2009 16:31
Avatar van Ultimatum PHP expert dododedodo, ik heb via xampp een ftp server op mijn pc geinstalleerd zodat het uploaden sneller gaat als ik aan het testen ben. Normaal word er gewoon geupload naar een ftpserver. Ik zit nog in de development fase.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.25s