login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ASP.NET C# MVC - opslaan meerdere rijen (Opgelost)

Offline Wijnand - 12/06/2009 10:21
Avatar van WijnandModerator Ik heb een script op dit moment in ASP.NET C# MVC waarbij er meerdere regels staan met producten en je de aantallen kunt wijzigen. Nu wijzigt dit per rij (achter elke rij een knop).

Dit wil ik wijzigen naar een knop voor alle rijen te verwerken. De rijen verschillen per project en zijn dus variabel. Kan ik dit in ASP.NET C# MVC doen en zo ja -> hoe?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 15/06/2009 13:58
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je het in ASP.NET gewoon kan, kan je het ook in MVC! Maar erhm, hoe bedoel je de rijen verschillen? Als je alle rijen hebt staan kan je gewoon met een klik op één knop door je Controls gaan en rij per rij afgaan. Anders moet je iets meer uitleg en wat code of een voorbeeldje geven om het duidelijker te maken. 
Offline Wijnand - 15/06/2009 16:26
Avatar van Wijnand Moderator Ik heb zeg maar dit (nu dan)

Ik heb bijvoorbeeld 3 rijen (dynamisch getal, het kunnen er ook 20 zijn).

<table>
<tr><td><input type='text' name='veld1' /></td><td> <input type='text' name='veld2' /></td></tr>
<tr><td><input type='text' name='veld1' /></td><td> <input type='text' name='veld2' /></td></tr>
<tr><td><input type='text' name='veld1' /></td><td> <input type='text' name='veld2' /></td></tr>
</table>

Als ik elke rij afzonderlijk zou versturen en om elke rij een 'form' zou zetten, dan kan ik elke rij opslaan.

Maar nu wil ik alle 3 de rijen tegelijk versturen en opslaan. Hoe is dat mogelijk in ASP.NET C# MVC?

Snap je wat ik bedoel?
Offline Abbas - 15/06/2009 16:47
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan je hele Form doorsturen naar je ActionResult en dan de Controls en hun values eruit halen en dan doe je ermee wat je wilt. Hoe precies moet ik zelf eens even uitzoeken, i'll keep you up. Goed? 
Offline Wijnand - 15/06/2009 16:50 (laatste wijziging 16/06/2009 14:05)
Avatar van Wijnand Moderator gaarne...

edit:
Ik heb een oplossing gevonden. In de action heb maak ik nu gebruik van request.form.get("naam") ipv in asp request.form("naam"). En dan werkt het 'gewoon'.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s