login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] Struct

Offline Ultimatum - 20/05/2009 08:49
Avatar van UltimatumPHP expert Ik moet gegevens uitlezen en later opslaan in database, dus ik dacht dan sla ik eerst de gegevens op in een struct zodat ik ze later nog kan wijzigen en andere acties op uitvoeren maar heb 2 problemen met een struct.

1. Hoe kan ik de sruct als array gebruiken? Want ik moet als voorbeeld 50 verschillende e-mails opslaan in de struct, heo doe ik dit zonder dat de laatst ingevoegde e-mail de e-mail ervoor in de struct overschrijft?

2. Ik heb ook bijlagen, hiervoor heb ik een 2de struct, maar hoe kan ik die 2de struct in de eerste ophalen? Dus dat ik zoiets als dit kan doen:
  1. email.attachments.file

Weet niet of het mogelijk is, maar dan zou ik dus nu via de struct email in de struct attachments de filename ophalen.

Alvast bedankt.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 20/05/2009 19:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Waarom maak je van je 'e-mail' en je 'attachment' geen class. Dan vul je 2 Lists, een voor de mails en een voor de attachments. Je linkt dan de twee Lists door bij de Mail een "ID" te geven en bij de Attachment een "MailID". Zo kan je dan bijvoorbeeld LinQ toepassen op die Lists om ze op te halen.

  1. List<Mail> mailList;
  2. //Zit dan vol "Mails"
  3. List<Attachment> attList;
  4. //Zit dan vol "Attachments"
  5.  
  6. //Stel je wil de naam van een attachment van de mail die als "ID" 1 heeft:
  7. var fileName = from a in attList where a.Mail == 1 select a.Naam

Hopelijk snap je het! 
Offline Ultimatum - 20/05/2009 19:16
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik snap het el, maar ik had ergens gelezen dat structs minder ruimte innemen als classes en als ik bijvoorbeeld 800 e-mails heb en dus 800x een class, dan neemt dat meer ruimte in dan 800x een struct.

Een list is ook een idee, zal vrijdag ff kijken op werk 

Alvast bedankt.
Offline Abbas - 20/05/2009 19:36
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan misschien ook een struct in een List steken, wat ik niet zeker weet. Maar je kan het in ieder geval eens proberen! 
Offline rambo - 20/05/2009 22:48
Avatar van rambo HTML beginner Tsjah, als het echt om performance of ruimte gaat dan kun je ook vraagtekens zetten bij het feit dat je van .NET gebruik maakt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook een fantastisch framework, maar wanneer jet een 'lichte' applicatie nodig hebt dan kun je beter in de richting C/C++ denken ipv .NET.

Daarnaast is inderdaad, zoals Titjes al zegt, het gebruik van structs binnen .NET niet echt gewoonlijk. Volgens mij heeft Microsoft structs in .NET gebakken om een soort van tussenstapje te maken voor developers die gewend zijn met C/C++ te werken, waar het gebruik van structs wel heel normaal is.
Offline Ultimatum - 20/05/2009 22:53 (laatste wijziging 22/05/2009 11:32)
Avatar van Ultimatum PHP expert Het feit dat ik C# gebruik is gewoon omdat C# de enigste taal naast php is waar ik iets van af weet.

Ik zal eens kijken of ik de structs die ik nu heb kan omzetten in classes. Morgen zal ik even verder onderzoek doen.

Ik heb dus net even getest maar met 333 e-mails is het opslaan in een struct ongeveer 2 seconden sneller als dat ik van de struct een class maak, zijn er meer voordelen voor classen tegenover structs?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s