login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Waarvoor zoveel code voor een simpele query?

Offline Martijn2008 - 17/05/2009 23:26 (laatste wijziging 17/05/2009 23:33)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Beste Sitemasters,

Inmiddels gekroond als semi-professioneel PHP'er en toch wel interesse in het .NET framework, ben ik eigenlijk best wel benieuwd waarom Csharp zoveel code nodig heeft voor een simpele DB query.

Ik werk momenteel met Csharp in een webomgeving voor een school project. Het bouwen van een `content management systeem`. Ik begrijp hoe de DB benaderd moet worden, het aanmaken ervan op mijn localhost SQL server levert geen problemen op. Toch heb ik een paar vragen:

1.) Hoe doe ik een insert, update & delete query?
2.) Zou iemand een paar voorbeelden kunnen geven en deze toelichten?
3.) Heb je nog tips voor me? Het is de bedoeling dat het content management systeem best wel uitgebreid word. Denk bijvoorbeeld eens aan een admin (user-rol).
4.) Zijn er eenvoudige opensource Csharp applicaties te downloaden waaruit ik iets kan leren?

Ik werk met Microsoft Visual Studio.

Hartstikke bedankt alvast voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Martijn


3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 17/05/2009 23:33
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Natuurlijk werk je met Visual Studio! Je geeft met dit topic weinig blijk van zelf-initiatief want als je een beetje de .NET tutorials en scripts bekijkt kan je zien hoe die Query's eruit zien. (eigenlijk net hetzelfde als bij PHP ofzo) Als je zoekt naar voorbeelden: ook weer kijken bij de scripts en tutorials, genoeg code die handelt over het werken naar Databases toe!

Tips:
- Zoek zelf ook een beetje rond
- Probeer zelf uit en speel wat met code
- Lees tutorials door
- Als je vastzit als je al iets bereikt hebt: post een topic

Sorry voor deze misschien aanvallende reactie, maar je toont schijnbaar niet veel zelf-initiatief of motivatie om zelf eerst vanalles uit te zoeken. 
Offline Martijn2008 - 17/05/2009 23:40 (laatste wijziging 17/05/2009 23:42)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Misschien lijkt het zo alsof ik nog niet zoveel heb gedaan, maar ik ben eigenlijk al best lang bezig met Csharp. Op het web heb ik al rondgekeken, maar er is zoveel mogelijk.

Op mijn desktop heb ik bijvoorbeeld een .udl file aangemaakt. Wanneer ik op dit bestandje klik krijg ik onwijs veel opties om met mijn DB te connecten. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet kiezen.

Om een voorbeeldje te geven, jij hebt bijvoorbeeld gekozen voor een Access database. Ik heb gekozen voor SQL server. Daar verschilt het dan al. Dat maakt het extra lastig, vooral voor een beginner, zoals ik.
Offline Abbas - 17/05/2009 23:43
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Het énige verschil is de ConnectionString, voor de rest blijft echt alles hetzelfde! En je maalt gebruik van de Sql-library in plaats van OleDb..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s