login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 dezelfde acties in verschillende tabcontrols

Offline Ultimatum - 27/03/2009 15:17
Avatar van UltimatumPHP expert Ik wist geen korte titel dus zal het hier even uitleggen. Ik heb 2 tabcontrols en heb exact dezelfde controls op beide geplaatst, het enige verschil is de naam. Op de eerst moeten alle e-mails die ontvangen zijn staan en op de 2de alleen degene die verzonden zijn. Alle controls zijn hetzelfde opgebouwd: type van control + type van e-mail + omschrijving, bijvoorbeeld: "rbInboxLaatsteUpdate. Nu heb ik een class en aan de hand van de variable type kijkt hij welke control hij moet hebben. Maar nu roep ik dus 2x dezelfde class aan maar met andere parameter en dan staat dit in constructor:
  1. this.rbVolledig = (RadioButton)this.form.Controls.Find("rb" + this.type + "Volledig", true)[0];
  2. this.rbLaatste = (RadioButton)this.form.Controls.Find("rb" + this.type + "LaatsteUpdate", true)[0];
  3. this.rbDatum = (RadioButton)this.form.Controls.Find("rb" + this.type + "Datum", true)[0];


Niet heel netjes dus, mijn vraag hoe kan ik makkelijkergegevens van verzonden e-mails op een tab krijgen en die van ontvangen e-mails zonder de controls in variables te zetten zoals in code fragment hierboven. Alle andere methodes zijn hetzelfde dus voor verzonden en ontvangen e-mails aparte methodes maken is ook niets want is dan een kwestie van kopieren plakken en als er een fout in zit moet ik het 2 keer wijzigen.

Hoop dat het verhaal hierboven duidelijk is, heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te beschrijven maar dat is niet altijd even makkelijk dus vraag alsjeblieft als ik niet duidelijk ben geweest want dat was (uiteraard) wel mijn bedoeling.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 27/03/2009 15:34
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je kan in je aparte Class een instantie maken van je Form. En dan vanuit die instantie de Controls aanspreken. Zorg er dan wel voor dat alle Controlsdie je gaat gebruiken als Access Modifier op public staan, inclusief je TabControl. 
Offline Ultimatum - 27/03/2009 15:41
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat zou ook kunnen, maar dan zit ik nog steeds dat ik steeds moet kijken welke type het op dit moment is.
Offline Abbas - 27/03/2009 15:54
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je het allemaal in één keer wilt doen zal je toch moeten werken met die code die je al hebt waarbij je variabelen in de Name eigenschap hebt om te zoeken naar de juiste Control.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s