login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ASP.NET MVC C# - traagheid

Offline Wijnand - 06/02/2009 12:45
Avatar van WijnandModerator Ik heb een project gemaakt in asp.net C#. Het probleem is echter dat het best traag is. De server is op zich snel (een asp pagina laad als een zonnetje), de SQL is snel (zit echt een mega server achter) dus kan het eigenlijk alleen maar aan de .net liggen (en misschien ook wel een beetje aan de SQL).

Dus nu is mijn vraag, wat kan ik hier aan doen?

Zijn er tips/tricks voor? (bijvoorbeeld compilen als dat al niet standaard gebeurd door visual studio)

Misschien cache-instellingen of zoiets?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 06/02/2009 13:18
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hm, dat is raar. Ik heb een heus project ook gemaakt in ASP.NET MVC en C# en alles loopt lekker vlotjes. En ik heb dan niet eens een mega server voor de SQL of iets dergelijks. Alles (aspx-pasgina's dus) laadt als "een zonnetje".. 
Offline nemesiskoen - 06/02/2009 13:23 (laatste wijziging 06/02/2009 13:25)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Kan het zijn dat je nodeloos veel queries uitvoert? Of global.asax misschien volgestopt?

Je kan queries cachen (in eens static variabele het resultaat opslagen, deze word een tijdje bewaard op de server), of je kan door instellingen een hoop automatisch laten cachen:

http://aspnet.4...802-1.aspx

Is het elke pagina? Is het een bepaalde pagina (zoja wat doe je daar dan?)? Of is het enkel met het opstarten van de applicatie?

Een asp.NET website wordt inderdaad automatisch gecompileerd, dus de eerste keer dat je "debug run" doet wordt het programma gecompileerd, vandaar dat dat even traag kan zijn, maar constant, elke pagina wordt hier niet door veroorzaakt.
Offline Wijnand - 06/02/2009 13:36
Avatar van Wijnand Moderator het is hetzelfde project als met de webservices, kan het zijn dat het daardoor traag is? En hoe kan ik dat meten?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s