login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual Csharp met arrays en in- en output boxen

Offline Martijn2008 - 16/01/2009 00:01 (laatste wijziging 16/01/2009 00:06)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik ben een beginner met Csharp en probeer een applicatie te bouwen in Visual Csharp. Deze applicatie is voortgekomen uit een Console based application in Csharp, waarover mijn vorige topic ging. Nu wil ik eens iets anders proberen, dus kies ik voor Visual Csharp. Dit keer wordt het dus een Windows based application.

Ik heb nu de volgende code met wat hulp van Titjes. Het output veld zou ik graag willen veranderen in iets waarbinnen ik de tekst kan selecteren. Zou dat met een label kunnen of is daar iets anders voor? Wat moet ik eigenlijk doen om te voorkomen dat de output box vol stroomt. Ik bedoel, deze wordt niet gewist als er nog een keer op submit-button wordt gedrukt.

Bedankt alvast.

Martijn.


7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 16/01/2009 00:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan doe je dit als eerste als er op de knop geklikt wordt:

  1. output.Items.Clear();
Offline Martijn2008 - 17/01/2009 00:07
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Ik heb mijn output veld nu veranderd in een label, omdat ik graag wil dat de gebruiker van mijn applicatie de output kan selecteren en vervolgens kan kopiëren. Daarom heb ik gekozen voor een label. Vraag mij niet of dit de juiste keuze is, maar ik had eerst een list-box en dat voldeed niet aan mijn wensen. Nu heb ik alleen een probleempje met de volgende 2 regels in mijn code:

  1. object item = strArray[index];
  2. output.Items.Add(item);


Ik krijg een streep onder Items met de volgende error:

  1. Error 1 'System.Windows.Forms.Label' does not contain a definition for 'Items' and no extension method 'Items' accepting a first argument of type 'System.Windows.Forms.Label' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)


Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet oplossen, heb al meerdere dingen geprobeerd. Eentje was het output veld vervangen door een list-box, wat ik dus eigenlijk niet wil, maar het probleem was daardoor wel opgelost. Mijn code ziet er nu zo uit.
Offline Abbas - 17/01/2009 00:22
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Vrij logisch, je hebt nu een Label en dat dient enkel om iets weer te geven en de belangrijkste Property van een Label is dus de Text-property. Een Label kent geen Items, dat is iets voor een DropDownList of een ListBox ofzo. Hetgeen je nu moet doen is:

  1. output.Text = strArray[index];
Offline Martijn2008 - 17/01/2009 00:26
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Als ik nu " test " in type en vervolgens op de submit-button klik, dan staat er alleen " letter T ". Dat begrijp ik niet.
Offline Abbas - 17/01/2009 00:35
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ook weer logish! Je zet waarschijnlijk telkens opnieuw de Text-property van het Label. Je moet de waarde erbij zetten, zo dus:

  1. //Mind de "+"!
  2. //Environment.NewLine is een nieuwe regel
  3. output.Text += strArray[index] + Environment.NewLine;
Offline Martijn2008 - 17/01/2009 02:05 (laatste wijziging 17/01/2009 02:06)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Okè, duidelijk, daarmee is dat probleem opgelost, maar ik kan nu nog steeds niet de tekst selecteren. Heb je daar misschien ook een oplossing voor ?

P.s. Die clear() functie kan ik nu ook niet meer gebruiken !
Offline Abbas - 17/01/2009 02:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Beetje logisch nadenken! De Cleea() functie dient om de items te verwijderen en aangezien een Label geen Items heeft gaat het niet werken. Zo maak je de tekst van een Label leeg:

  1. uwLabel.Text = String.Empty;
  2. //Of dit werkt ook
  3. uwLabel.Text = "";
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s