login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Visual Csharp met arrays en in- en output boxen

Offline Martijn2008 - 16/01/2009 00:01 (laatste wijziging 16/01/2009 00:06)
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

Ik ben een beginner met Csharp en probeer een applicatie te bouwen in Visual Csharp. Deze applicatie is voortgekomen uit een Console based application in Csharp, waarover mijn vorige topic ging. Nu wil ik eens iets anders proberen, dus kies ik voor Visual Csharp. Dit keer wordt het dus een Windows based application.

Ik heb nu de volgende code met wat hulp van Titjes. Het output veld zou ik graag willen veranderen in iets waarbinnen ik de tekst kan selecteren. Zou dat met een label kunnen of is daar iets anders voor? Wat moet ik eigenlijk doen om te voorkomen dat de output box vol stroomt. Ik bedoel, deze wordt niet gewist als er nog een keer op submit-button wordt gedrukt.

Bedankt alvast.

Martijn.


7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 16/01/2009 00:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan doe je dit als eerste als er op de knop geklikt wordt:

  1. output.Items.Clear();
Offline Martijn2008 - 17/01/2009 00:07
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Ik heb mijn output veld nu veranderd in een label, omdat ik graag wil dat de gebruiker van mijn applicatie de output kan selecteren en vervolgens kan kopiëren. Daarom heb ik gekozen voor een label. Vraag mij niet of dit de juiste keuze is, maar ik had eerst een list-box en dat voldeed niet aan mijn wensen. Nu heb ik alleen een probleempje met de volgende 2 regels in mijn code:

  1. object item = strArray[index];
  2. output.Items.Add(item);


Ik krijg een streep onder Items met de volgende error:

  1. Error 1 'System.Windows.Forms.Label' does not contain a definition for 'Items' and no extension method 'Items' accepting a first argument of type 'System.Windows.Forms.Label' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)