login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Navision Webservice (Opgelost)

Offline Wijnand - 15/01/2009 16:39 (laatste wijziging 15/01/2009 17:17)
Avatar van WijnandModerator Information:
Taal: C#.NET
Framework: MVC
Product: Navision

Navision schijnt bepaalde webservices te hebben. Nu maakt het niet echt uit waar die precies zitten en hoe ze heten, maar mijn vraag is: Hoe kan ik in asp.net C# (MVC) op een nette een webservice van Navision (DB) aanroepen en de informatie ophalen?

Ik heb veel websites bekeken en veel gelezen, maar ik kon geen 'simpele en schone' oplossing vinden. Waarschijnlijk is het maar een paar regels code, maar ik kom er niet uit.

En een tweede vraag die hiermee samenhangt. Moet ik dit in de view's zetten en hoe kan ik dat doen?


Uitbreiding: Als ik weet hoe ik gegevens uit een asmx bestand kan krijgen en deze in een view neer kan gooien (liefst via een model/controller) dan ben ik blij zat! Dan zoek ik de rest uit...
help 

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline marten - 19/01/2009 15:07
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Uitbreiding: Als ik weet hoe ik gegevens uit een asmx bestand kan krijgen en deze in een view neer kan gooien (liefst via een model/controller) dan ben ik blij zat! Dan zoek ik de rest uit...


asmx is een vorm van xml. Evenals wsdl. Dit kan je misschien oppakken door een xml reader te maken in c#.

De controller zou de volgende functionaliteit bevatten:
* Switch tussen de gevraagde gegevens
(geef mij alle tabellen ed)
* Inladen model (de werkelijke reader) om gebruik van te maken in de switch
* Zorgen voor hapklare brokken voor de view

De model bevat de reader van de asmx file.

De view bevat de mooie opmaak van de gegevens.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s