login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] log form applicatie

Offline Ultimatum - 09/01/2009 09:00
Avatar van UltimatumPHP expert Ey, ik heb nu een applicatie in C#.NET geschreven maar soms crashd het programma zonder verdere fuotmeldingen. Dus misschien is het handig als ik een log in de applicatie erbij in bouw maar ik zou niet goed weten hoe ik een simpele maar effectiente log class zou maken in C#. En hoe zou ik dit moeten toepassen zonder teveel try/catch blokken want heb ergens gelezen dat de applicatie daar trager van werd.

En is er ook een event die aangeroepen kan worden als de totale applicatie crashd, want dat zou ik graag willen opvangen. Alvast bedankt.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 09/01/2009 14:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hmz, een WindowsApp heeft jammer genoeg geen OnCrash-event, wou wel handig zijn anders! Maar zoals in je PM, als het programma eindigt zijn er een aantal redenen waarom dat is. Er zijn 7 redenen in een enumerator gestopt die meer kunnen zeggen waarom het programma dus sluit. Maak een event voor FormClosing() en zorg dat je deze code hebt:

  1. //Dit is bijvoorbeeld het event van je Form: FormClosing()
  2. private void Sluiten(object sender, FormClosingEventArgs e)
  3. {
  4. MessageBox.Show(e.CloseReason);
  5. //Hier kan je dan ook de 'Reason' naar een log schrijven
  6. }


Naar een log schrijven doe je gewoon naar bvb. een txt-bestand met de StreamWriter(). Je zet dan de Reason, wat uitleg en een datum erbij ofzo. 
Offline Ultimatum - 09/01/2009 14:07 (laatste wijziging 09/01/2009 14:10)
Avatar van Ultimatum PHP expert Oke, zal kijken of ik nu wel een error krijg bij een onverwachtse crash. Het is trouwens wel MessageBox.Show(e.CloseReason.ToString());, om even correct te zijn .

Heb je verder nog wat tips/suggesties voor een goede effectiente log class en het gebruik daarvan? Hmm.., applicatie crashte net maar zonder de messagebox, schijnt dus niet echt te werken .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s