login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] Setup project, upgrades uitbrengen

Offline Ultimatum - 26/11/2008 16:51
Avatar van UltimatumPHP expert Hoe kan ik door middel van Visual Studio setup project een upgrade maken van een bestaand project. Want nu moet ik steeds mijn project uninstallen voordat ik een nieuwe versie kan installeren. Ik heb via Publish geprobeerd maar dan installeerd hij de extra dll files niet (zoals mysql) en ook maakt hij dan geen registry keys aan. Weet iemand een oplossing?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 27/11/2008 12:55
Avatar van Sitebase PHP expert Ik heb er even een tutorial over geschreven. Je kan deze hier lezen:

Meerdere versies van een .NET setup project maken

Hopelijk maakt deze tutorial het allemaal wat duidelijker.
Offline Ultimatum - 27/11/2008 13:32 (laatste wijziging 27/11/2008 15:05)
Avatar van Ultimatum PHP expert Dankje wel, jouw tutorial klaarde het een en ander wel op. Maar heb nog wel een probleem. Ik heb in versie 1.0.0 een simpele messagebox geplaatst (MessageBox.Show("Version 1.0.0")). Dit werkt goed, maar als ik update naar versie 1.0.1 dan staat er onder software wel dat ik versie 1.0.1 heb geinstalleerd maar krijg nog steeds een messagebox met versie 1.0.0 te zien en niet 1.0.1. Heb alles hetzelfde als in jouw tutorial gedaan. Wat doe ik fout?

Update: hmm.., kwam erachter dat ik in plaats van hard coded (stond in comments, weet niet waarom) dit stuk code had gebruikt om versie nummer te laten zien:
  1. MessageBox.Show(Application.ProductVersion);

En hij haalt het versienummer niet van de setup (best logisch) maar uit AssemblyInfo.cs, dus nu ik die gewijzigd heb doet dit deel het wel. Maar hij update de code nog steeds niet. Ik probeer nog even verder maar als iemand nog een tip heeft ofzo dan is dat welkom .

Update2
Ik denk door de chaotische mappenstructuur dat ik wat dingen door de war heb gehaald. Heb nu wat duidelijker de installs gemaakt enzo en nu werkt het updaten .

Nog 1 vraag, nu heb ik de mogelijkheid om een pad op te geven voor de upgrade, maar ik wil dat je dat niet kan invullen odmat hij over versie 1.0.0 geinstalleerd moet worden. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Nog bedankt voor de tutorial WMP, hielp heel erg .
Offline Sitebase - 27/11/2008 16:27
Avatar van Sitebase PHP expert Als je rechtermuisknop op je setup project klik en je gaat naar View > User Interface dan kan je daar bepaalde dialogs uit je setup verwijderen.
Offline Ultimatum - 27/11/2008 16:37
Avatar van Ultimatum PHP expert Maar als ik op de dialog Installation Folder klik zie ik alleen maar BannerBitmap en InstallAllUsersVisible options. Geen van beide die ik zoek dus.
Offline Sitebase - 27/11/2008 16:53
Avatar van Sitebase PHP expert Maar je wou toch dat de gebruiker het path dit niet kan opgeven?
Als je dat wil kan je die dialog volledig verwijderen.


Offline Ultimatum - 27/11/2008 16:59
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat zou ook kunnen, ik bedoelde meer dat er alleen stond in welke folder de applicatie werd geinstalleerd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s