login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C# Forms] Method parse time

Offline Ultimatum - 12/11/2008 14:16 (laatste wijziging 12/11/2008 14:17)
Avatar van UltimatumPHP expert Ey, ik ben bezig met een C# applicatie en zit een beetje met de snelheid. Ik heb een functie die door een array heen loopt en binnen die loop moet ik (verschild per item) per item ook nog afbeeldingen opslaan.

Nu heb ik de code voor het opslaan van die afbeeldingen in een aparte methode gezet en die methode word elke keer weer opgeroepen in die loop. Mijn vraag is nou of er een tijdwinst is door de code die in de methode staat gewoon in de functie zelf te zetten zodat er dus niet 50 keer (bijvoorbeeld) een methode opgeroepen moet worden.

Het staat nu in een methode zodat alles een stuk overzichtelijker word dan alle code in 1 methode te gooien. Graag wil ik hier jullie mening over.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 12/11/2008 15:37 (laatste wijziging 12/11/2008 15:37)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Uiteindelijk zal je hier minieme tijdwinst mee hebben. Ik denk niet eens dat je het merkt zelfs als je applicatie heel traag zou hebben. Dit is hetzelfde met OO, de kans is groter dat als je alle instructies mooi onder elkaar zet dat het dan sneller gaat, maar als je het in een functie zet is het overzichtelijker. De kans bestaat zelfs sneller is omdat de parser de functie kan herkennen en dus de instructie snel kan opbouwen.
Offline Ultimatum - 12/11/2008 15:57
Avatar van Ultimatum PHP expert Bedankt vage voor je antwoord. Snap alleen je laatste zin niet.
vage schreef:
De kans bestaat zelfs sneller is omdat de parser de functie kan herkennen en dus de instructie snel kan opbouwen

Zeg je nu dat de kans dat mijn applicatie sneller is, als ik de code in een methode zet ipv gewoon in de andere methode neer te zetten of begrijp ik je niet goed?
Offline nemesiskoen - 12/11/2008 16:18 (laatste wijziging 12/11/2008 16:18)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Laten we zeggen dat je programma een volledig proces in beslag neemt. Dan wordt dit opgedeeld door de computer in stukjes om te verwerken. Een van deze stukjes worden segmenten genoemd. Een segment heeft een variabele grootte en hier zitten bepaalde gegevens over je programma in. Dit kan bv. alle variabelen van dat programma zijn, een subroutine, of als je programma/proces klein genoeg zelfs heel het proces. Laten we nu aannemen dat je subroutine/methode/functie in dit segment wordt gestoken. Dan zitten hier instructies in die makkelijk herkenbaar zijn voor je processor. Hierdoor kan na eenmalige uitvoering dit segment worden geoptimaliseerd. Elke keer als je die methode binnen je programma aanroept wordt dit segment uitgevoerd, en aangezien de processor dit herkend weet dit sneller wat het er mee moet doen. Als je nu alle code onder elkaar steekt kan je compiler moeilijker beslissen hoe het het programma moet opdelen.
Dit is nu héél basic uitgelegd, want zo gaat het niet volledig in zijn werking maar het geeft je een idee.

Nuja, je gaat waarschijnlijk geen verschil merken als je het doet of niet doet. Maar ik raad je aan alles mooi te verdelen dat het overzichtelijk blijft:-)
Offline Ultimatum - 12/11/2008 16:29
Avatar van Ultimatum PHP expert Ok mooi, dan houd ik het mooi zoals ik het nu heb. Maar ben nu een add-in voor Outlook 2007 aan het schrijven en Outlook is aanzienlijk trager met opstarten, vandaar mijn vraag .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s