login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[c#] User Input Change color (Opgelost)

Offline Ceetje - 29/12/2007 22:06
Avatar van CeetjeLid Hoe kan ik een User de kleur van de tekst laten veranderen.
Ik heb een label met tekst en daarnaast een textbox. Waarin de user de kleur kan typen door middel van HEX.
Een goede tutorial is ook welkom.

thx
Ceetje

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 30/12/2007 01:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik heb een klein scriptje geschreven om duidelijk te maken hoe het gaat. Je maakt gebruik van de ColorConverter. Hier kan je dan kiezen van wat je gaat converten naar een Drawing.Color.

  1. <%@ Page Language="C#" %>
  2.  
  3. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
  4.  
  5. <script runat="server">
  6.  
  7. protected void knop_Click(object sender, EventArgs e)
  8. {
  9. //nieuwe kleurconverter declareren
  10. System.Drawing.ColorConverter kleurOmzetter = new System.Drawing.ColorConverter();
  11. //hier ga je de kleur van de tekst veranderen door hetgeen de gebruiker ingeeft
  12. //je cast de invoer van het tekstvak via de converter naar een drawing.color
  13. //er zijn meer mogelijkheden dan alleen ConvertFromString maar hier is dit van toepassing
  14. label_een.ForeColor = (System.Drawing.Color)kleurOmzetter.ConvertFromString("#" + tb_een.Text);
  15. }
  16.  
  17. </script>
  18.  
  19. <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
  20. <head runat="server">
  21. <title>Untitled Page</title>
  22. </head>
  23. <body>
  24. <form id="form1" runat="server">
  25. <div>
  26. <asp:Label ID="label_een" runat="server" Text="Test" />
  27. <asp:TextBox ID="tb_een" runat="server" />
  28. <asp:Button ID="knop" runat="server" Text="Klik" OnClick="knop_Click" />
  29. </div>
  30. </form>
  31. </body>
  32. </html>

Hopelijk ben je hier wat mee. De code die ik heb gegeven is voor webpagina's maar het stukje code zelf geldt ook voor Forms. 
Offline Ceetje - 30/12/2007 12:32
Avatar van Ceetje Lid Ik ben hier zeker iets mee, hartelijk dank voor je uitleg.
Nu weet ik tenminste hoe het gemaakt wordt en kan ik hier verder op doordenken.  

Ceetje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s