login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] Gegevens tussen forms uitwisselen (Opgelost)

Offline Ultimatum - 11/09/2007 15:11
Avatar van UltimatumPHP expert Ik heb 2 forms, form1 en form2 voor de makkelijkheid. Ik heb op form2 nu een textbox staan dus multiline is. Als ik hier wat invul dan moet form2 sluiten en de inhoud van de textbox ineen datagridview geplaats worden, die dan weer op form1 staat. Form2 roep ik aan via een menustripmenu op form1.

Maar nu dus het probleem hoe ik dat ga overzetten want als ik op form2 een variable aanmaak dan zie ik die op form1 niet. Dus hoe zou ik dit kunnen oplossen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 11/09/2007 16:21
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
KLIK, ik heb een eenvoudig projectje gemaakt. Je opent een tweede Form vanuit de eerste via een MenuStripItem. In het tweede Form vul je wat in in een Multiline-tekstvak, je klikt op de knop en de invoer verschijnt in een label in de eerste Form.
Let op: Bij de properties van het label moet je de Modifiers op 'Public' zetten. Commentaar staat overal in het script bij. Veel succes en laat maar iets weten. 
Offline Ultimatum - 11/09/2007 17:42 (laatste wijziging 11/09/2007 18:05)
Avatar van Ultimatum PHP expert Super, nog niet gekeken maar weet zeker dat ik er wel iets mee kan . Start even laptop op en dan kijk ik even .

Dit is in iedergeval wel wat ik zoek . Zal morgen even kijken of ik het kan toepassen op mijn project, laat dit topic wel even open zodat als ik morgen problemen heb ik geen nieuw topic hoef aan te maken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s