login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] Build Solution (Opgelost)

Offline Ultimatum - 09/09/2007 21:30
Avatar van UltimatumPHP expert Ey, in Microsoft Visual Studio 2005 heb je heel veel verschillende pties on build, maar eat ik nou de juiste om te doen? Want je heb Build Solution en ook Build <<Project naam>>. Zie screen voor alle opties. Dus wat raden jullie me aan?

http://img45.im...ionlu9.jpg

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 09/09/2007 23:11
Avatar van Wim Crew algemeen als het een uiteindelijke release is kies je best build solution. Als het is om te testen kijk je bij je werkbalken, en je zoekt naar een pijltje zoals een play butten (>). Je kijkt of het dropdownmenu dat in de buurt staat "Debug" als actieve optie heeft. Dan druk je gewoon op de play-knop (>)
Offline Ultimatum - 10/09/2007 07:00
Avatar van Ultimatum PHP expert Dat weet ik wel, maar het ging erom welke ik optie het beste is als ik bijvoorbeeld het project als download wil aanbieden oid..
Offline Abbas - 10/09/2007 13:20
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dan kan je best "Build Solution" doen. Zolang je aan het testen en programmeren bent aan je project gebruik je Debug zoals wimmarien zei. Als het project finaal af is en klaar is voor release gebruik je de Build Soution.
Offline Ultimatum - 10/09/2007 15:37
Avatar van Ultimatum PHP expert Oke, maar waarvoor dient de rest dan allemaal? Of is dat als je op een ander niveau/richting programmeert oid?
Offline Abbas - 10/09/2007 15:50
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Debugging is zoals het woord al zelf zegt: de website starten en kijken naar fouten. Als je website af is en je wilt hem online zetten bijvoorbeeld moet je debugging terug op disabled zetten in je web.config file. Het builden is ook zoals het woord al zelf zegt het opbouwen van de website, klaar voor online gezet te worden. Als er dingen zijn die je niet verstaat hierrond kan je eens op de site van msdn kijken onder Visual Studio / Developer Center.
Offline Ultimatum - 10/09/2007 15:51
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik snap wat debuggen is, maar als je op mijn screen kijkt zie je onder build vet veel opties staan, waarvan 2x build, 1x build Solution en 1x build <<project naam>>. Wat is nou het verschil daartussen? En is er een verschil tussen nog een x builden of rebruilden?
Offline Abbas - 10/09/2007 15:57
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Het is toch duidelijk wat helemaal opnieuw builden en re-builden wil zeggen... Rebuilden is opbouwen vanuit de vorige build-versie. Helemaal opnieuw gaat hij alles terug door. Maar zoals ik ook al zei: als je meer hierover wil weten moet je eens op de MSDN site kijken. Heel veel weet ik hier ook niet over. Ik doe het met projecten zo:
Tijdens het programmeren: debugging.
Als ik er zeker van ben: Build Project en het spel testen.
Finaal: Build Entire Solution.
Offline Ultimatum - 10/09/2007 16:31
Avatar van Ultimatum PHP expert Oke, dan doe ik het zo wel , mocht ik problemen mee hebben dan kom ik wel weer terug op je deur kloppen .
Offline Abbas - 10/09/2007 18:11
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Geen probleem! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s