login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] variabele opslaan in programma ... vervolg (Opgelost)

Offline Mad_Mike - 27/06/2007 09:18
Avatar van Mad_MikePHP beginner Aangezien ik het vorige topic gemarkeerd had als opgelost, maar toch niet de juiste oplossing gevonden heb en het niet mogelijk is om het van opgelost af te halen maak ik dit topic aan om mijn vorige weer 'actief' te maken:

http://www.site..._programma

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 27/06/2007 16:57
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik denk niet dat het echt mogelijk is om een variabele op te slaan in een programma zelf. Aangezien je het programma hebt geprogrammeerd en daarna hebt 'opgezet' (compileren / .exe van maken), denk ik dus niet dat het mogelijk is om daar dan iets in te veranderen...
Offline Mad_Mike - 27/06/2007 17:00
Avatar van Mad_Mike PHP beginner idd... daar ben ik ook bang voor. Maar geef (nog) niet op 

Anders zijn er tal van andere goede oplossingen 
Offline Abbas - 27/06/2007 17:01 (laatste wijziging 30/06/2007 09:25)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik zal er ook nog eens verder naar zoeken en als ik iets vind laat ik het wel weten, al vrees ik er een beetje voor... Maar de oplossingen uit het vorige topic zijn ook goed.
-Register
-XML
-Tekstfile en eventueel soort van coderen/beveiligen

Edit:
Hetgeen je ook kan doen is een 'setting-bestand' gebruiken bij je project. Maak zo'n bestand aan en geef het een naam. In het bestand kan je een naam kiezen, het type van je "variabele" geven, de scope en een waarde. In je code haal je dan heel eenvoudig deze waarde op.

Naam van de file: instellingen
Naam van een variabele in de file: naam
Type: string

Dan kan je het zo ophalen:
  1. string var = instellingen.Default.naam.ToString();


Als je dan deze variabele wilt updaten gebruik je deze code, stel je wil de variabele "naam" updaten naar 'Mad_Mike'...
  1. instellingen.Default.naam = "Mad_Mike";
  2. instellingen.Default.Save();
Offline Mad_Mike - 30/06/2007 14:37
Avatar van Mad_Mike PHP beginner ik heb deze mannier nu ook al toegepast... alleen nadeel hiervan is dat het alsnog in een los bestand wordt opgeslagen (ergens in je windows profiel).

En het is eigenlijk de bedoeling wanneer het programma verwijderd wordt, dat deze gegevens ook weg zijn. Maar dat is niet het geval. Want wanneer ik het programma opnieuw installeer (kopieer) dan heeft hij de opgeslagen instellingen nog.

Dus denk dat het anders maar iets van een txt file met encryptie moet gaan worden.
Offline Webtijn - 30/06/2007 18:50
Avatar van Webtijn PHP interesse
Citaat:
Hetgeen je ook kan doen is een 'setting-bestand' gebruiken bij je project. Maak zo'n bestand aan en geef het een naam.


Titjes, wat dacht je van Project -> Properties -> Settings ? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s