login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] variabele opslaan in programma (Opgelost)

Offline Mad_Mike - 26/06/2007 10:56
Avatar van Mad_MikePHP beginner Hoi allemaal.

Ik heb een C# programma en daarin wil ik een variabele (string) kunnen opslaan en die vervolgens weer kunnen gebruiken (ook aanpassen) nadat ik het programma heb afgesloten en opnieuw opgestart heb.

Ik heb zelf zitten zoeken en kwam uit op zogenaamde "project resources". Maar zover ik heb kunnen achterhalen zijn deze readonly :-(

Opslaan in een los bestand is geen optie. Het moet echt in het programma zelf opgeslagen worden zodat dit niet te achterhalen is.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 26/06/2007 11:09
Avatar van ikkedikke PHP expert misschien kan je het ergens in het register verstoppen?
Offline Mad_Mike - 26/06/2007 11:14
Avatar van Mad_Mike PHP beginner kan... maar liever niet. Kan je altijd nog achterhalen en dat moet niet mogelijk zijn.
Offline EXcium - 26/06/2007 13:47 (laatste wijziging 26/06/2007 13:49)
Avatar van EXcium Lid Je moet dan met XML werken.

Je programma maakt een XML bestand aan bijvoorbeeld:
  1. <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
  2. <configuration>
  3. <configSections>
  4. <sectionGroup name="userSettings" type="System.Configuration.UserSettingsGroup, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" >
  5. <section name="Je_Programma.Properties.Settings" type="System.Configuration.ClientSettingsSection, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" allowExeDefinition="MachineToLocalUser" requirePermission="false" />
  6. </sectionGroup>
  7. </configSections>
  8. <userSettings>
  9. <Je_Programma.Properties.Settings>
  10. <setting name="JeSettingNaam" serializeAs="String">
  11. <value>Je setting value</value>
  12. </setting>
  13. </Je_Programma.Properties.Settings>
  14. </userSettings>
  15. </configuration>


Maar de settings worden in de applicatie zelf opgeslagen. Om dit te bereiken gewoon de settings functie in Visual Studio 2005 gebruiken.
Offline Mad_Mike - 26/06/2007 15:10
Avatar van Mad_Mike PHP beginner thnx!
Offline Webtijn - 26/06/2007 19:57
Avatar van Webtijn PHP interesse Daar zijn uiteraard meerdere mogelijkheden voor. Je kunt ze in het register opslaan, je kunt ze in het programma zelf opslaan d.m.v. de settings optie in Visual Studio, je kunt ze in een ini file opslaan, je kunt ze in een aparte XML file opslaan en ga zo maar door.

Ik zou zelf gaan voor de settings class in C#.
Offline Mad_Mike - 27/06/2007 08:53
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik heb nu gebruik gemaakt van de settings classe in C#. Opzich een mooie optie. Echter... ook dit zorgt ervoor dat de gegevens niet IN het programma opgeslagen worden (in de .exe zeg maar).

Ik heb op de MSDN website gelezen dat deze gegevens in een bestand in je windows profiel worden opgeslagen... Opzich prima, hier kom je niet zosnel achter. Maar toch: is het mogelijk om gegevens op te slaan IN een C# programma?? Dus niet in register, ini, xml... or what so ever 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s