login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C#] Error met starten programma (Opgelost)

Offline Mad_Mike - 18/06/2007 10:00
Avatar van Mad_MikePHP beginner Hoi allemaal

Ik heb voor mijn afstuderen een c# applicatie ontwikkeld. Deze draait zonder problemen op mijn lapotop(xp), test server (windows server 2003) en paar andere laptops van collega's (xp). Nu ben ik bezig om de applicatie ook op een nieuwe server te installeren die bij klanten gaat draaien. Maar nu krijg ik de volgende melding bij het starten:

******** has encounterd a problem en needs to close. We are sorry for the inconvenience.

EventType: clr20r3
P1: ********
P2: 1.0.0.0
P3: 4641d634
P4: mscorlib
P5: 2.0.0.0
P6: 4333ab80
P7: 32f8
P8: 119
P9: system.io.directorynotfound

Normaal gesproken krijg je een melding dat je het .net Framework mist, maar die krijg ik dan ook niet. Heb gewoon het .net Framework versie 2.0 geinstalleerd. Zelfde setup die ik ook op de overige pc's gebruikt heb.

Iemand een idee wat het kan zijn? Let me know!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 18/06/2007 10:02
Avatar van marten Beheerder Misschien is dit een oplossing voor je probleem
Offline Mad_Mike - 18/06/2007 10:36 (laatste wijziging 18/06/2007 10:44)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Even doorgenomen... maar helaas. Via google ben ik al verschillende topics over dit probleem tegen gekomen, maar eigenlijk nergens nog een oplossing... 

Het schijnt dat het .net Framework problemen kan geven met bepaalde installaties van Windows. Mijn verschil is:
Windows XP SP2 NL OEM licentie
Windows XP SP2 EN Retail licentie

edit:
Als ik een ander c# programma probeer te draaien werkt het wel op alle pc's... dus misschien dat het toch nog iets in het bewuste programma is. Maar zou zosnel niet weten wat... aangezien het op andere pc's wel gewoon draait
Offline xSc - 18/06/2007 10:49
Avatar van xSc Onbekend Je mist blijkbaar iets. Gebruik je Visual Studio .Net? Misschien heb je gebruik je prog een driver, die niet wordt meegenomen in de installatie.

Ik heb dat ook gehad met mijn VB .Net prog. Die had een MySQL driver nodig. Bij Projecteigenschappen kun je opgeven wat de installatiefile mee moet nemen.
Offline Mad_Mike - 18/06/2007 10:56 (laatste wijziging 18/06/2007 11:45)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner gebruik idd Visual Studio .NET

Ik heb gewoon de bestanden uit de release map gekopieerd (daarin zitten ook alle 3rd party dll's) en die op de server geplaatst. Op 4 van de 6 pc's heeft dit altijd gewoon gewerkt. Maar op deze pc niet, tenmiste, niet met deze installatie van windows. Met een illegale versie van windows erop werkte het namelijk eerst wel 

EDIT:
Probleem is opgelost!
Heb Visual Studio ook op de betreffende server geinstalleerd om zo te kunnen debuggen. Het lag aan de tijdsinstellingen. Het is een engelse versie van windows en in C# krijg ik dan een andere string trerug wanneer is DateTime.Now.toString() gebruik. En die string gebruikte ik weer om een logbestand aan te maken. Nu heb ik dit opgelost door "day()-month()-year()" (maar dan goed ) te gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s