login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB express 2010 win 7 Shell-command probleem.

Offline Ziedis - 06/04/2015 10:39
Avatar van ZiedisNieuw lid Ik ben een amateur in het gebruik van VB express 2010.
Ik wil een eenvoudig programma maken om plotfiles naar een plotter te sturen via het DOScommando LPR.
Alles werkt behalve, ironisch genoeg, het LPR-commando via "Shell".
Foutboodschap: FileNotFoundException.
Uit te voeren commando tussen dubbele aanhalingstekens plaatsen lost het probleem niet op evenals shell en cmd.
Op het net geen oplossing gevonden.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/04/2015 17:13
Avatar van Thomas Moderator Welkom.

Ik ben bepaald niet een kenner van de .NET talen, maar zou het kunnen dat het pad naar de plotfiles niet klopt (t.o.v. het pad waar je je shell commando uitvoert)?

Stel je genereert op locatie A een bestand X. Dan is het (absolute) pad dus /A/X - vervolgens roep je vanaf een (andere?) locatie een shell-commando aan. Waarschijnlijk refereer je niet aan dit bestand via zijn absolute pad? En/of klopt de (relatieve) verwijzing niet.

En als dat het niet is, kan het misschien ergens in het filesysteem zitten? Bijvoorbeeld: deze wordt gecached en is nog niet geupdate of je hebt niet de goede rechten om de directories/bestanden te lezen (maar dan zou ik een access denied of andere error verwachten, en niet zozeer file not found).
Bedankt door: Abbas
Offline Abbas - 07/04/2015 17:15 (laatste wijziging 07/04/2015 17:16)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Een FileNotFoundException wordt gegooid wanneer er toegang gevraagd wordt tot een bestand dat niet bestaat op de opgegeven locatie. Stel je voert volgende (C#) code uit en het bestand "SomeTextFile" bestaat niet, krijg je ook een dergelijke exception:

  1. var filePath = @"C:\Temp\SomeTextFile.txt";
  2. var allLines = File.ReadAllLines(filePath);

Ik ben geen Shell expert maar geeft de exception meer info dan alleen "FileNotFoundException"? Heb je het pad naar het bestand nagekeken? Zonder verder info, foutboodschap of relevante code is het gokken naar het probleem.

@FangorN: bij verkeerde rechten of security issues krijg je een SecurityException of UnauthorizedAccessException.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s