login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database waarde aan een button geven

Offline Kekovski - 22/11/2010 16:18 (laatste wijziging 22/11/2010 16:20)
Avatar van KekovskiLid Ik ben een kassa programma aan het maken.
Ik heb een database gemaakt met alle prijzen van elk product.
En voor elk product heb ik een button gemaakt.
Maar nu zit ik vas  
Ik wil elke prijz van mijn db onder een button zetten maar weet niet hoe 
ps: mijn database is goed geconnecteerd

Heeelllppp het is voor mijn eindwerk voor school  

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joel - 22/11/2010 16:38
Avatar van Joel Eigenaar Heb je al een idee hoe je data ophaalt uit een database? Doe je dit met ADO.NET of met LINQ?

Misschien moet je beginnen met enkele tutorials te lezen over het ophalen van data uit een database. Het tonen van een label onder een button zal je misschien al weten.
Offline kaspar - 27/11/2010 11:15
Avatar van kaspar Nieuw lid Welke taal gebruik je? Heb je al iets? Plaats een code!

Dit doet mij een beetje denken aan:
HELP! Ik kan iets niet, doe het voor mij, dan krijg ik een goed cijfer!
Offline Abbas - 27/11/2010 14:35
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals aangegeven door Joel en kaspar zal je toch iets meer informatie moeten geven. Er zij verschillende manieren om data uit een database op te halen en afhankelijk van die manier kan je bepaalde waardes toekennen aan je controls op je form. Laat ons zien wat je al hebt en met die code kunnen we je verder op weg helpen. Nu hebben we er enkel het raden naar.
Offline Martijn2008 - 27/11/2010 15:06 (laatste wijziging 27/11/2010 15:07)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Wat voor applicatie maak je precies: web, windows of console application? Er zijn zoals Joel en Titjes ook al zeiden verschillende manieren om dit te doen. Hoe dan ook je zal dus iets meer informatie moeten geven over de achtergrond van je applicatie. Hoe heb je de database ingericht? Hoe benader je de database? Kun je de vraag misschien onderbouwen met code-voorbeelden uit je programma? Wellicht kan ik je dan beter van dienst zijn...
Offline Kekovski - 29/11/2010 15:33 (laatste wijziging 29/11/2010 16:30)
Avatar van Kekovski Lid Goed ik zal alles uitleggen.
Ik maak een windows applicatie met visual basic 2010
Ik maak een kassa programmatje voor om in een frituur mee te werken.
Ik heb voor elk product een apart button gemaakt en rechts van mijn buttons heb ik een textbox waar dat hij telkens als er een button gedrukt wordt de prijzen optelt.
En onder elk button wil ik van mijn database een prijs geven.
Bijvoorbeeld:
btnHamburger moet een waarde krijgen van mijn database: kolom Prijzen rij hamburger.
Veel code heb ik niet, ik heb enkel een inlog scherm gemaakt voor de uitbater en dat werkt.
Ik heb een database gemaakt op access met 1 tabel en bevat maar 3 kolommen
-ID
-Naam van het product
-Prijzen
Ik heb mijn database disconnected verbonden met mijn project.
Maar hier zit ik nu vast. Hoe moet ik nu verder. Dus ik heb niets van codering om mijn buttons met mijn waarde te linken.

-----------------------------------------

Ik heb ondertussen een query gemaakt voor een prijs te halen van mijn database
dit is mijn qryExtraGroot()
  1. SELECT Prijs
  2. FROM Prijzen
  3. WHERE (Id = 1)


wat zou ik hier moeten schrijven?
  1. Private Sub PrijzenBindingNavigatorSaveItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
  2. Me.Validate()
  3. Me.PrijzenBindingSource.EndEdit()
  4. Me.TableAdapterManager.UpdateAll(Me.DtsKassa1)
  5.  
  6. End Sub
  7.  
  8. Private Sub Algemeen_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
  9. 'TODO: This line of code loads data into the 'DtsKassa1.Prijzen' table. You can move, or remove it, as needed.
  10. Me.PrijzenTableAdapter.Fill(Me.DtsKassa1.Prijzen)
  11.  
  12. End Sub
  13.  
  14. Private Sub btnEGroot_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEGroot.Click
  15.  
  16.  
  17. End Sub



Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s